Windows 7 werkt niet met mijn netwerkadapters

Status
Niet open voor verdere reacties.

thegooze

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2004
Goede dag,

ik heb windows 7 op mijn acer 7715Z geinstalleerd echter nu heb ik veel problemen met mijn internet verbinding, draadloos is nagenoeg niet meer mogelijk en zelfs de lan-verbinding valt af en toe weg

wie kan mij helpen?
hier onder mijn nedwerkadapters
waarschijnlijk moet ik ze updaten ofzo maar via windows zelf de stuurprogrammas updaten/ bijwerken geeft geen resultaat
Atheros AR5n93 wireless nedwork adapter
atheros AR 8132 PCI-E Fast

wie kan mij van mijn leiden verlossen hihi

alvast bedankt

als ik jouw link gebruik kom ik bij de huidige drivers toch uit die ik aangegeven heb? ja ben een aardig leek op dit gebied, moet ik deze opnieuw installeren of wat?

Laatst bewerkt door een moderator:
Installeer eerst de chipset driver:
Chipset Intel Stuurprogramma voor chipset 9.1.1.1015

Daarna eventueel nog een keer de drivers voor de LAN kaart en het draadloze netwerk.

ik heb bovenstaande uit gevoerd echter zonder resultaat krijg geen draadloze verbinding

Zie je wel het icoontje voor draadloos netwerk in het systeemvak naast de tijd?

ja en geeft ook aan dat die verbonden is maar zodra ik de lan verbinding los maak en ik wil 1 of 2 pagina's openen dan maakt hij geen verbinding

Het is niet nodig te citeren als je direct reageert. De topics worden anders zo lang, met dezelfde tekst.

M.b.t. draadloos:
Bij Windows 7 64-bit worden geen drivers genoemd op de website van Acer, dus zou die blijkbaar direct vanuit Windows bruikbaar moeten zijn zonder zelf wat te hoeven installeren.
Voor Windows 7 32-bit wordt deze driver genoemd voor draadloos.

Overigens lijkt het erop dat deze driver ook de 64-bit versie bevat, dus zal wel een foutje zijn op de website van Acer.

Enne: Je noemt volgens mij het verkeerde type draadloze netwerkadapter: moet AR5B93 zijn, niet AR5N93

Tijs.

Laatst bewerkt:
hallo de link van Tijs heeft tot nu toe het probleem verholpen, ik zit nu weer op wireless.......
bedankt voor het meedenken mensen

Graag je vraag nog op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

hmm bovenstaande probleem is maar van korte duur opgelost.... ook nu valt de wireless weer weg hier grrrrr

wie o wie

Nieuwere driver zoeken, op www.atheros.cz
Dit is geen officiele atheros site, maar heeft wel altijd de meest recente drivers.

Klik dus niet op alles, want de site is reclamegefinancierd.

Tijs.

Laatst bewerkt:
ja die site heb ik gehad maar wat kan ik daar??? niks downloaden ofzo??

Ok, kleine toer dan:
Klik in het vierkant van de hoofdpagina op de juiste sectie (draadloze netwerkkaartdrivers, bedrade netwerkkaartdrivers, bluetooth of pdf datasheets)
Klik in de de tabel op het vakje waar jouw apparaat en jouw besturingssysteem bij elkaar komen.
Op de pagina die dan opent kun je de nieuwste driver downloaden door even naar beneden te gaan waar je, midden onder de introductie van de driver, de "Click for Download" knop tegenkomt.

Enne: Dacht je nou werkelijk dat ik je een site zou laten bezoeken waar alleen reclame is maar niets te downloaden? :shocked:

Tijs.

tja, bovenstaande heb ik gedaan en dan krijg ik een rarbestandje waar andere bestanden instaan die ...... uhh niet geinstalleerd worden of geopend kunnen worden

Waarschijnlijk zijn daar .inf bestanden bij.
Die kun je gebruiken voor het bijwerken van de drivers in apparaatbeheer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan