Windows 7 wil niet starten zonder bootable cd/dvd in de drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

beware99

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2005
Hallo,

Ik heb windows 7 geinstalleerd op een tweede partitie. Dat had nog even wat voeten in aarde omdat ik een dynamic schijf in mij configuratie had. Die heb ik eerst noodgedwongen moeten formateren als primaire schijf.
Installatie is daarna vlekkelos verlopen. Mijn vista werkt nog prima. Ik kreeg echter niet standaard een dual boot menu te zien met vista en windows 7.
Met Vistaboot pro een twee entry voor Windows 7 aangemaakt.
Als ik die aankies, krijg ik echter een foutmelding dat de digitale handtekeing van winload.exe niet gecontroleerd kan worden. Ik krijg windows 7 dus niet aan de praat.

Toevallig lukte het later wel toen ik de installatie DVD nog in de drive had zitten en deze niet (door een toets in te drukken) liet opstarten. Tot mijn verbazing starte spontaan windows 7 op. Er is dus blijkbaar niets aan de hand met winload.exe

Hoe kan ik nu windows 7 in een multiboot menu krijgen op een manier dat ik geen bootable DVD meer nodig ben?

Laatst bewerkt:
Dat spontane heb ik dus ook gehad maar ik nu weer met het probleem dat ik de cd nodig heb om te booten. Ik ben bang dat ik mijn winload.exe heb beschadigd. Ik heb met vistabootpro geprobeerd een entry te maken voor w7. Na wat verder geklungel ben ik mijn entry van vista kwijt maar kan ik beide systemen wel starten met een cd. w7 met de dvd van w7 en vista natuurlijk met de dvd van vista. Heeft iemand een idee hoe ik de boot van w7 kan herstellen? Ik krijg namelijk ook een melding van een certificaat. ik kan denk ik die van vista wel weer fixen met vista boot pro maar dat gaat dus niet lukken voor w7 omdat deze dus dan problemen gaat geven.

Heeft niet geholpen ik zie alleen bij de boot opties windows 7 staan en vista is op beide partities verdwenen als optie.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Er is duidelijk wat niet goed gegaan bij de installatie; inmiddels al veel dual-boot systemen gemaakt Win 7-Vista zonder enig probleem.

Je zult nu eerst de Vista-boot moeten herstellen:

Opstarten van de Vista DVD, kiezen voor Repair, kiezen voor command-prompt.

Nu trommel je: bootrec /fixboot

bootrec /fixmbr

http://support.microsoft.com/kb/927392

Heb je geen Vista DVD, gebruik je deze: http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/

Hierna herhaal je deze procedure maar dan met de Win 7 DVD.

Nu zou je bootmenu hersteld moeten zijn.

Greetz,

Harry.

Windows heeft ze beide hersteld maar ik krijg nu een foutmelding : 0xc0000428
en de wijzigingen zie ik in wel in vista en windows 7. Als ik de w7 dvd er in stop doet hij ook raar. Vanochtend wilde hij alleen maar vista opstarten ik kreeg geen keuze met de dvd en windows 7 doet het nu wel weer met dvd. Ik wil eigenlijk alleen van die melding af want windows geeft aan dat er twee mogelijkheden zijn ik zie alleen tijdens het opstarten maar 1 brakke die dus niet werkt terwijl ik die allang weggegooid heb. De dvd detecteerd nu ook geen fouten meer. Kan het dan zijn dat ik een verkeerde boot gebruik. De legacy misschien?

Hoi !

De foutmelding betekent hetzelfde wat je eerst had betr. de signatute v.d. driver.

Volgens mij kun je beter Win 7 verwijderen, de partitie helemaal partitioneren en opnieuw beginnen.

Ik neem aan dat we het over een OEM-PC hebben ?

Greetz,

Harry.

Zelf gebouwd. maar ik heb het nu voor elkaar gekregen dat ik nu deze melding krijg: NTLDR is missing

Nu heb ik dvd weer geprobeert maar gaf hij nog steeds aan dat beide systemen geinstalleerd waren. Nu heb ik deze in easyBCD verwijderd. ik ga nu een reboot doen en kijken of de dvd van windows 7 er nu wel wat van kan maken.

NTLDR heeft ook iets met het boot bestand te maken.

Heb ik al geprobeert maar werk niet. Ik ga anders easybcd weer eens proberen.

[Offtopic] Iemand Anders Geeft Een vraag iemand anders (thehh) stelt (bijna) dezelfde vraag.

En thehh blijft alert XD

Topicstarter offline en niet gereageerd

[/Offtopic]

Na een herinstal blijf ik dezelfde melding behouden terwijl de hdd toch echt als eerste moet booten. Wat blijft hier dan fout gaan?

Hoi !

Heb je meerdere HDD's in je PC ?

Zo ja: kijk es in je bios of de juiste Sata-schijf als eerste in de boot-volgorde staat ingesteld.

Greetz,

Harry.

Ja, hier heb ik niks aan aangepast.Ik heb de ook geprobeert te booten met de andere hdd en Windows geeft aan dat alles gerepareerd is en dat er twee boot opties zijn maar ik blijf er echter maar 1 zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan