Windows 7 -> Windows XP...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roboo

Banned
Lid geworden
12 sep 2010
Hallo beste mensen van helpmij, :d

Ik heb een eMachines e525 Laptop en wil deze Downgraden naar Windows XP
telkens als ik de disc opstart en de bestanden worden geladen krijg in daarna een bluescreen (deze ik heb als bijlage toegevoegt) ik heb iets mee gekregen dat dit heeft te maken met de sata drivers ofzo maar ben er niet helemaal uit gekomen.

ik hoop dat jullie mij kunne helpen want zit al een aardig tijdje met dit probleem:(.

Met vriendelijke groet,
R.j.

Bijlagen

• BlueScreen.jpg
    BlueScreen.jpg
    39,2 KB · Weergaven: 22
Let me gues..... SATA harddisk?

Xp ondersteund deze niet of ziet deze niet.
Bij sommige bios versies kan je de ide emuleren bij een sata schijf. kijk hier eens naar.
Een defecte harddisk kan ook nog een probleem vormen.

Daarnaast lees dit Uiteraard ook van toepassing met windows 7.

Ik heb in de BIOS de SATA optie van ACHI ofzoiets naar IDE veranderd maar dat werkte ook niet nor steeds bluescreen er moet toch een manier zijn om win xp te instaleren :shocked:?

Belangrijke vraag (niet te halen uit je schermafdruk, want helaas behoorlijk onscherp): Staat er een 0x0000007A of een 0x0000007B als melding??

Tijs.

Vlgs. de specificaties op Deze webpagina zit er een Intel Mobile Intel® GM45/GL40 Express Chipset in.

Dat betekent dat de driver die je m.b.v. het nLite programma (zie die Helpmij link over "Bezint eer ge begint" topic) zou moeten integreren hier staat. Moet in nLite als text-based driver worden geïntegreerd, dus niet als PnP driver, omdat het in het tekst-gedeelte van de XP installatie zijn werk moet doen.

Succes,

Tijs.

Erg bedankt Tijs voor de lijst met drivers op de intel pagina... ik had al wat geprobeert met Nlite maar elke keer stond er Het bestand iaStor.sys is beschadigd waanschijnlijk omdat ik dus de verkeerde drivers had van een andere pagina dus nu heb ik hopelijk de goeie ga het nu uit proberen.

gr.

Die bovenste> 32-bit Intel® RST Driver Files for F6 Install deze moet ik dus hebben? of uit een lijst daaronder? gr

Die lijst eronder is voor als je nog (andere) chipset downloads bij Intel vandaan wilt halen.

Je moet dus gewoon op Download klikken (halverwege de pagina, rechts naast English: f6flpy96x86.zip).

Die helemaal uitpakken in een nieuwe map en integreren m.b.v. nLite als text-based driver.

Tijs.

Oke erg bedankt, dat was de 32bit versie maar heb 64bit chipset heb dus de 64bit versie gelukkig gevonden alsnog erg bedankt hopelijk werkt het :d

Wacht even heel goed nu: Als je niet XP 64-bits installeert maar de XP 32-bits versie, dan gaat het niet werken.
De meeste XP's zijn 32-bit, de 64-bits versie wordt bijna niet gebruikt...

Het is overigens geen probleem om 32-bits XP te installeren op een 64-bits chipset.

Tijs.

Hmm ja je hebt gelijk had even niet over nagedacht bedank voor snelle reactie...

Helaas is het weer mislukt, kreeg zoals gewoonlijk weer dezelfde bluescreen, ik heb de 32 bit driver geïntegreerd met nLite en er een .iso van gemaakt deze heb ik met flashboot op USB gezet en opgestart en dus toch weer die bluescreen wat heb ik fout gedaan :eek:?

Laatst bewerkt:
Flashboot is een ***** programma.
Zowiezo is installeren van XP vanaf memory-stick een no-no wat mij betreft.

Kun je er geen CD van branden en die gebruiken voor de installatie? Is véél kansrijker.

Tijs.

Ik dacht dus eerst dat ik geen lege cdtjes meer had dus vadaar datk t op usb had gezet maar heb gelukkig tocht nog eentje gevonden, en het is eindelijk gelukt! tijdens installatie kreeg weer zwart beeld toen dachtk o nee wel niet weer **** maar nee hij ging verder harstikke bedankt Tijs :d

Als je nu nog steeds die AHCI naar IDE had omgezet hebt staan in de BIOS had je het ook zonder die drivers kunnen doen.
Blijkbaar was je probleem dus het installeren vanaf USB en niet een probleem met de drivers.

Graag je vraag nog even op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan