Windows 7 x2?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bandjee

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2003
Goedendag,
na mijn vragen over windows 7 hiervoor, heb ik windows 7 ultimate geinstalleerd op mijn laptop, in het begin van de installatie kreeg ik te zien dat ik de c: schijf kon formatteren (dit was overigens in 1 minuut gebeurt :S) toen de windows veder geinstalleerd.. maar nu ben ik er achter gekomen dat allebij de windows 7 versies nog op de pc staan...

Kan ik de gehele c schijf eerst formatteren en dan windows installeren?

Goedendag,
na mijn vragen over windows 7 hiervoor, heb ik windows 7 ultimate geinstalleerd op mijn laptop, in het begin van de installatie kreeg ik te zien dat ik de c: schijf kon formatteren (dit was overigens in 1 minuut gebeurt :S) toen de windows veder geinstalleerd.. maar nu ben ik er achter gekomen dat allebij de windows 7 versies nog op de pc staan...

Kan ik de gehele c schijf eerst formatteren en dan windows installeren?

Dus toch niet het advies opgevolgd om terug naar de winkel te gaan...

Heb je voor de Advanced optie gekozen tijdens het installeren?
Of custom installation?

Nee heb het toch even geprobeerd, overigens is het nu een heel stuk sneller! want al die meuk van Packerd Bell staat er nu niet meer bij.

Het was een Pliek versie dus die ging vrijwel vanzelf! Nu zag ik wel bij de installatie "schijf 0 Partitie 1, 2, 3" en op de 1e staat "Type OEM (gereseveerd)" maar als ik bij deze computer kijk zie ik maar 1 partitie staan (c:)

Nee heb het toch even geprobeerd, overigens is het nu een heel stuk sneller! want al die meuk van Packerd Bell staat er nu niet meer bij.

Het was een Pliek versie dus die ging vrijwel vanzelf! Nu zag ik wel bij de installatie "schijf 0 Partitie 1, 2, 3" en op de 1e staat "Type OEM (gereseveerd)" maar als ik bij deze computer kijk zie ik maar 1 partitie staan (c:)

Die eerste partitie maakt Win 7 zelf aan tijdens de installatie

Ok maar die partitie heeft +- al 10 gig gebruikt, en op mijn "zichtbare C:" is er ook al 10 gig af, Windows 7 is toch geen 20g totaal?

Als u Windows 7 wilt installeren op uw computer, hebt u het volgende nodig:

*

1 gigahertz (GHz) of sneller 32-bit (x86) of 64-bit (x64) processor
*

1 gigabyte (GB) RAM (32-bits) of 2 GB RAM (64-bits)
*

16 GB beschikbare schijfruimte (32-bits) of 20 GB (64-bits)

Ok, dan heb ik het verkeerd begrepen! Bedankt maar weer voor je info! :thumb:

Die OEM partitie is waarschijnlijk een partitie gemaakt door packardBell. Deze kan worden gebruikt voor een systeem herstel of een nieuwe installatie van windows. tegenwoordig worden er vaak geen cdtjes meer mee geleverd maar wordt alle informatie en bestanden in die OEM partitie gezet. hier zul je misschien ook je drivers kunnen vinden.
Hoe je bij die partitie kan komen?
Ik zou het niet weten :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan