Windows 7 x64 gebruikt standaard veel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Delta Hawk

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2007
Berichten
219
Hallo allemaal,

ik draai nu een tijdje op windows 7 x64, en ben er zeer tevreden over. Maar het valt me al een tijdje op dat windows 7 erg veel geheugen standaard gebruikt naar mijn mening. In het begin zat ik ongeveer op 1gb, naar nu is het al standaard vanaf 2gb tot 2300mb. En dan heb ik alleen nog maar windows 7 opgestart, dus heb nog niet handmatig extra software aangezet. echter wanneer mijn hele geheugen vol zit gaat windows 7 onnodige dingen schappen, en dan gebruik hij nog maar 1200mb ipv 2000 tot 2300mb. Bij msconfig heb ik alle overbodige software al uitgeschakeld. Als ik software eroverheen haal die je geheugen weer gaat optimaliseren verandert er helemaal niks.

Heb op dit moment 6gb ram in me computer hangen, en heb een losse videokaart dus er word geen video geheugen gebruikt van me normale ram. Ik hoop dat ik hiermee voldoende info heb gegeven en jullie me kunnen helpen.

Delta Hawk
 
Het is juist goed als er veel geheugen wordt gebruikt, want dan is het OS sneller, dingen uitschakeln helpt niet want dan krijgt een ander programma extra, en andere software wordt er niet trager van hoor ;)
 
Bedankt voor je reactie,

ik wist nog niet dat het juist goed was dat windows zoveel geheugen nam, echter mijn probleem is wanneer ik daar last van krijg is voornamelijk wanneer ik virtueel ga werken, dus bijvoorbeeld met virtual machine, vb (virtualbox) en vmware. dan heb ik vaak meerdere os'en tegelijk draaien en dat snoept wat geheugen als je het een beetje met tempo wilt. echter als ik 2 os'en aanzet hou ik nog maar 350mb gemiddeld over, maar de software waarin ik dan virtueel werk zit om de paar seconden te zeuren over geen geheugen meer. En dat terwijl ik eerst 3 os'en tegelijk zonder enige problemen kon draaien. Dus is er misschien alsnog een manier waardoor dat weer mogelijk word behalve nieuw geheugen kopen?

Delta Hawk
 
Ik weet niet precies hoe je het moet oplossen maar nieuwe geheugen is in elk geval geen oplossing want dat gaat windows nog meer verbruiken. Lees dit in elk geval maar eens door :)
 
Ik zit in een identieke situatie. Voor mijn werk draai ik ook vaak meerdere vm's en mijn Win7 gebruikt standaard 2 Gb geheugen.
Nu heb ik 8 Gb aan geheugen dus raak er niet snel doorheen maar waar ik ook op let is niet overdreven veel geheugen toekennen aan een vm, voor XP is 1024 mb meer dan genoeg, zelfs met 512 mb kun je goed uit de voeten.
Ben bang dat je het toch in die hoek moet gaan zoeken...

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan