Firebolt87
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 15 apr 2011
Hallo,
Ik heb een probleem met het installeren van windows 7 x64 bit op raid 0.
Ik kom tot het installatiescherm van Windows waar een driver geladen kan worden.
Ik laad hier de driver die ik gedownload heb van de gigabyte website maar deze kan niet geïnstalleerd worden omdat het certificaat niet geschikt is.
De volgende setup gebruik ik:
Moederbord: Gigabyte GA-890FXA-UD5 (rev 2.1);
Harddisks: 2x Western Digital 2TB SATA300 64MB, WD20EARS;
Chipset: SB850 SATA3 poort 1 en 2;
RAID Driver versie: 3.2.1540.75.
Ik heb in de bios de juiste Sata aansluitingen op RAID gezet. Vervolgens heb ik de 2 harddisks toegevoegd aan een raid array zoals in de handleiding is beschreven. Tijdens het opstarten na het laden van de BIOS zie ik ook netjes de raid schijf. Echter tijdens het installeren van windows laat hij de harddisk niet zien. Volgens verschillende fora zou je dan de driver moeten laden en zou het moeten werken. Echter bij dit punt zegt hij dat de driver niet het juiste certificaat heeft.
Hopelijk hebben jullie oplossingen/tips, want ik kom er niet uit
Ik heb een probleem met het installeren van windows 7 x64 bit op raid 0.
Ik kom tot het installatiescherm van Windows waar een driver geladen kan worden.
Ik laad hier de driver die ik gedownload heb van de gigabyte website maar deze kan niet geïnstalleerd worden omdat het certificaat niet geschikt is.
De volgende setup gebruik ik:
Moederbord: Gigabyte GA-890FXA-UD5 (rev 2.1);
Harddisks: 2x Western Digital 2TB SATA300 64MB, WD20EARS;
Chipset: SB850 SATA3 poort 1 en 2;
RAID Driver versie: 3.2.1540.75.
Ik heb in de bios de juiste Sata aansluitingen op RAID gezet. Vervolgens heb ik de 2 harddisks toegevoegd aan een raid array zoals in de handleiding is beschreven. Tijdens het opstarten na het laden van de BIOS zie ik ook netjes de raid schijf. Echter tijdens het installeren van windows laat hij de harddisk niet zien. Volgens verschillende fora zou je dan de driver moeten laden en zou het moeten werken. Echter bij dit punt zegt hij dat de driver niet het juiste certificaat heeft.
Hopelijk hebben jullie oplossingen/tips, want ik kom er niet uit