Windows 7 x64 ziet 1 gb minder ram (11/12GB)

Status
Niet open voor verdere reacties.

psyphmike

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2011
Hallo,

Ik heb een probleempje, denk ik. Ik heb 12gb ram geïnstalleerd en windows zegt dat er maar 11gb beschikbaar is, hoe kan dit?

Setup;

MOBO. Asus p6x58d-e (ondersteund max 24gb ram)
PSU. 750Watt
CPU. Intel(R) Core(TM) i7 950 @ 3.07GHz
GPU. nVidia GeForce GTX 460 1GB ddr5
RAM. 12GiB Corsair 1333MHz Dualchannel
HDD. 2000GB Western Digital @ 7200rpm

Er zit zover ik weet geen onboard videokaart in de MOBO. Hij ondersteunt max 24GB ram en ik draai windows 7 ultimate 64bits.

Iemand???

Screen;
windowsri.jpg

1GB van de ram kan geshared worden met de videokaart en is als het ware gereserveerd, ik denk dat dat hier ook het geval is.

Welkom op Helpmij.

Wil je eens iets nakijken?Ik geef je geen garantie en mocht dit het niet zijn dan trek ik me terug.

Start --uitvoeren en type in:msconfig.
tabblad:bootini en dan geavanceerd.
Evt vinkje weghalen bij max/mem

(als dit in w7 ook zo allemaal heet)

Welkom op Helpmij.

Wil je eens iets nakijken?Ik geef je geen garantie en mocht dit het niet zijn dan trek ik me terug.

heb ik nu gedaan, zal ff herstarten en het resultaat melden.

Welkom op Helpmij.

Oke, Genius :D Hij geeft nu weer 12Gb aan. Bedankt !!! :D
problemsolveda.jpg

Mooi dat het gelukt is en succes verder!
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site). :thumb:

Das mooi dat opgelost is.Toch had ik al een licht vermoeden dat dit het was.En zal je vertellen waarom.

Nu,op dit forum, al een paar keer dit probleem gezien met bijbehorende oplossing.Het gekke is dat het altijd 1gb onder het totale zit.Ts'rs die met 4 gb zitten, die dan 3 beschikbaar hebben en 6gb waarvan 5 beschikbaar.In u geval dan 12 waarvan 11 beschikbaar.Heel opvallend.
Aangezien ik er vanuit gaat dat niemand dat vinkje zelf zet,laat staan de cijfers erbij invult,zou ik bijna zeggen dat dit een bug is in w7.
Alleen mijn kennis reikt dan weer niet zover om dit met zekerheid te kunnen cq mogen beweren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan