Windows 7 ziet 16 updates, maar kan ze niet downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

walrenshi

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2008
Goedenavond
Ik heb windows 7 home (legaal) en windows update heeft 16 updates gevonden, maar als ik ze wil installeren dan wordt er niets gedownload. .Update probleem.JPG
Tot nu toe heb ik geprobeerd terug te gaan naar mijn oudste herstelpunt 10-04, maar dat heeft niets geholpen.
Gegoogled en gelezen dat Microsoft Fix it zou kunne helpen en dit een paar maal geprobeerd zonder resultaat. Ook MS Essentials even uitgeschakeld om te zien of die wellicht iets tegen hield, zonder resultaat

tot 11/4 heeft het gewerkt laatste updates.jpg

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ben wel een beetje digibeet.
Al vast bedankt

Allereerst bedankt voor jouw reactie.
Daarom heb ik geprobeerd slechts 1 te selecteren. Die van de MS Securities, die zijn klein maar ook daar gebeurt er na 20 minuten totaal niets

Ook snap ik niet waarom de lijst mislukt aangeeft, want hij mag ze dan wel hebben 'gevonden' maar toch nog niet binnengehaald?

Laatst bewerkt:
Kijk even hier, posting #13, waar ik een aantal tips en hulpmiddelen bij elkaar heb gezet, incl. SURS/CHECKSUR die Lange Pier heeft gelinkt.
Overigens kán het zijn dat het downloaden lang duurt (soms meer dan een uur). Vraag me niet waarom dat is, maar deze week weer gezien na een nieuwe W7 installatie bij ons op het werk.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo Tijs,
Na ruim 45min O kb gedownload..... maar goed ik zal het tot het naar bed gaan laten draaien, anders jouw link bekijken. Die Posting had ik namelijk al gelezen voor mijn posting, maar zag dat hij geen Updates kon vinden. Bij ziet hij ze wel maar download ze niet.
Maar goed, mocht het niet lukken, dan zal ik er morgenavond mee aan de bak moeten.

Laatst bewerkt:
Er is altijd de mogelijkheid om ze handmatig te downloaden:
Windows-toets+r toetscombinatie -> iexplore https://catalog.update.microsoft.com
Daar dan (je zult eerst iets moeten installeren, zodat er vanaf de Catalog gedownload kan worden) zoeken naar de KBxxxxxxx nummers die je nu als update wilt installeren. Zoek ze per stuk, klik naast de versie die hoort bij jouw Windows 7 versie (64-bit etc.) op Toevoegen. Zoek het volgende KBxxxxxx nummer, klik op Toevoegen etc.
Daarna klikken op Mandje weergeven en dan downloaden kiezen. Sla de updates in het mandje dan op in een (liefst) nieuwe map ergens en installeer ze (na het downloaden) vanuit die nieuwe map.

Succes,

Tijs.

Update 2.JPG

Bijlagen

• Update 3.JPG
    Update 3.JPG
    32,5 KB · Weergaven: 58
Laatst bewerkt:
Daar heeft MS zelf wat mededelingen over:
link
Dat is nogal een makkelijke fix: Stop de Windows Update service en start die daarna opnieuw. Daarna opnieuw zoeken naar updates en downloaden en installeren etc.

Tijs.

Jouw berichten komen net iets voordat ik mijn bericht kan plaatsen :) Inmiddels opnieuw gestart en hij is vrolijk bezig. Ik weet nu dat wanneer ik geen Download voortgang zie, er wel degelijk gedownload wordt.
In elk geval bedankt voor jullie reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan