windows 8.1 activatiemelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

glasman01

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2014
Goedemiddag

Ik heb sinds kort een probleem met Windows 8.1. op mijn 3 maanden oude laptop.

Ik krijg namelijk steeds de melding dat ik mijn Windows moet activeren. En dat hij binnenkort verloopt
Alleen als ik online activeren klik dan gebeurt er niks.

Ik had geen productcode deze is al voor geïnstalleerd toen ik de laptop had gekocht. En er staat ook geen sticker met de productcode. Nu heb ik via een programma Keyfinder alsnog mij productcode kunnen achterhalen, maar als ik die dan invoer staat er> Deze code werkt niet

Wie kan mij hiermee helpen. Wat kan ik nu het beste doen.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Eerst even melding van maken bij de winkel waar je de laptop kocht. De productcode kan anders zijn dan de sleutel die je nodig hebt om Windows te activeren. Heb je dus een code gevonden in de vorm: XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX ?

Hoi,

Als het notebook gekocht is met die versie win 8.1 dan zou ik contact met de winkel opnemen.

Je kunt belarc advisor proberen, gebruik ik ook, werkt perfect.

Installeer, voer uit, en je browser opent met alle gegevens van je software.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb ook een laptop van 3 maanden met 8.1 maar ik moest gelijk al een Windows account aanmaken om hem online te activeren

@Venga
Liever geen directe downloadlink die door minder ervaren gebruikers niet te controleren is.

Hallo

Probeer eens via SLUI.EXE opnieuw Windows te activeren, dat wilt nog wel eens helpen, voer deze stappen uit:
1) Druk op de Windows en R toetsen op je toetsenbord (tegelijk)
2) Typ "slui.exe 4" en druk op enter
3) Volg de stappen voor telefonisch activeren.

Als dat niet helpt, kijk dan eens naar dit Wiki artikel dat ik geschreven heb voor Microsoft Answers: http://answers.microsoft.com/en-us/...-license/2b1bbc26-d7ca-4373-b28d-24fee67334d2. Daarin staan alle error codes beschreven, wellicht helpt een van die je.

Allereerst bedankt allemaal voor het mee helpen zoeken naar een oplossing.

@Edmoor Om even op jou vraag terug te komen.Heb je dus een code gevonden in de vorm: XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX ? [/I Ja dat heb ik inderdaad gevonden.
]Alleen het werkt niet. Terwijl deze code wel overeenkomt met de laatste 5 letter/cijfers. Dat wordt aangeven. Alleen de code werkt niet.

@Modag Ik heb contact opgenomen met de winkel. Zij hebben mij geadviseerd om een recovery te maken. Dat ik mijn laptop weer naar de fabrieksinstelling moet brengen. Dan zou het volgens hen wel goed komen. Ze konden dit alleen niet 100% garanderen. Alleen dan ben ik wel al mijn programma's kwijt. Mocht iemand hiermee ervaring hebben. Dat het dan wel 100% goed zou komen. Kan iemand mij dan even uitleggen hoe ik dit dan zou moeten doen. En ook of er een mogelijkheid is. Om de programma's en bestanden te kunnen behouden.

@Venga Het is mij alleen niet duidelijke hoe de melding dan weg zou gaan. Daarnaast hoe kan ik windows hiermee activeren. Kun je hiervoor even stapgewijs uitleggen wat ik dan precies moet doen.

@YuriP Hoe kan ik het dan telefonisch aanmelden. Want ik heb alleen twee opties. 1 online activeren. 2 productcode invoeren. Deze code werkt niet.

Laatst bewerkt:
@Venga Het is mij alleen niet duidelijke hoe de melding dan weg zou gaan. Daarnaast hoe kan ik windows hiermee activeren. Kun je hiervoor even stapgewijs uitleggen wat ik dan precies moet doen.

Goed, ik zal het even duidelijk uitleggen.

Stap 1: Open Belarc Advisor.
Stap 2: Wacht tot het scannen van je systeem is afgelopen. (100%)
Stap 3: Je browser opent zich automatisch. In de browserbalk zie je dat het om een bestand gaat, dat je dus ook kunt vinden als je de tekst kopieert en plakt in Windows Explorer.
shot 1.jpg
Stap 3.1: Je ziet allerlei gegevens. Scroll omlaag naar 'Software Licenses'
shot 2.jpg
Hier staat je OEM code, en je licentiesleutel.

Hopelijk heb je er wat aan.

Laatst bewerkt:
Mensen allemaal bedankt voor jullie reacties

Het is eindelijk opgelost. De oplossing voor mensen die hier ook mee te maken krijgen in de toekomst. Is heel simpel
Stap 1 sluit de laptop af
stap 2 Op de laptop is een klein rondje. Houd dit ingedrukt. Dan kom je in een menu terecht. En heb je 4 keuzes. Kies voor system recovery. De rest wijst zich vanzelf.

Waar je wel rekening mee moet houden is een back-up te maken, want je bent anders alles kwijt.

Maar goed het is dus opgelost!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan