Windows 8.1 blue screen 1sec en pc herstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

musaneter1

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2013
Besturingssysteem
Gebruik Windows 10 en 11.
Office versie
Microsoft Office Professional Plus 2021.
Win 8.1 vraag waneer ik windows 8.1 start laad hij en dan komt er 1sec de blauwe scherm 'your pc ran into a problem and needs to restart. We are just collecting some error info, and then we'll restart for you'

Hij herstart maar die scherm komt terug dit kwam na adwcleaner gebruiken

Ik heb ooit met acronis 2014 engels een image gemaakt in een 10gb verborgen partitie

Ik heb geen windows 8 cd omdat windows 8bij de computer geinstalleerd kwam ook is er geen recovery aanwezig

Enigste wat ik heb is een windows 7 ultimate 32bit NL installatie cd
en een image met acronis 2014 gemaakt op 10-11-13 ik wil mijn data behouden en als ik de image terug zet dan gaat alles wat later geinstalleerd/op hdd is gezet verloren omdat alles van tot 10-11-13 terug komt

Ik dacht om eerst win 7 als dualboot te installeren 167 gb vrij van 287,7 (geen ander pc)en om dan windows 8 of windows 8.1 iso DVD Te downloaden en dan op een usb te zetten van 8gb en als bootable usb En dan de repareer mij computer en dan de optie Troubleshoot en select advanced options. En dan automatische reparatie

Win8.1 upgrade van windows 8 is engels maar daarover een nederlandse taalpakket geinstalleerd

Hoe kan ik windows 8.1 redden zonder data verlies en image terug te zetten(om na 10-11-13 geinstalleerde programma te behouden)

Zoals je zelf hebt gezegd, Windows op een cd zeten, en dan met die cd Windows repareren (niet opnieuw installeren, maar repareren) .

Het is gelukt eerst een win7 ultimate cd die ik had(geleend) geinstaleerd als dualboot op andere hdd (win8 starte op maar bdos bluescreen) toen win8 pro.iso gedownload gebrand en toen hdd met win7 ontkopelt en de win8cd er in en toen met repareren windows gerepareert alleen
de D:/ partitie geformteerd (waar muziek/videos en documenten(documenten backup heb ik maandag nog gemaakt paar zijn wel kwijt geeft niet)

ik moest hdd die ik nog had indoen en win7 daarop installeren als dualboot omdat ik anders geen andere pc had en win8pro engels iso niet kon downloaden en branden maar ik gebruik win7(omdat ik er op had gezet en ook fijn is in gebruik) en win8.1 omdat daar ook alles staat

Toch bedankt ik kon een andere pc van vriend gebruiken om win8pro te branden maar wou het thuis doen dus zo met omweg gedaan maar wou (dualboot win8.1 en linux mint) maar nu heb ik win7ultimate en windows8.1 ook goed

Bedankt iedereen de tip in dit topic helpt als je win8 cd hebt of gebrande (anders moet je het als mij met omweg win8 branden)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan