Windows 8.1 gaat niet langer in standby

Status
Niet open voor verdere reacties.

heula

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2000
Sinds enige tijd gaat mijn pc niet meer vanzelf na opgegeven tijd van inactiviteit in standby.

De legacy kernel caller lijkt het probleem te zijn ook al is deze met de override optie uitgezet. Powercfg -requestsoverride Driver "Legacy Kernel Caller" System

Diverse dingen geprobeerd zonder succes zoals, de energiebeheer instellingen naar standaard terug gezet. SFC /scannow uitgevoerd maar het maakt allemaal niet zo veel uit.

Zelfs via gpedit.msc alles zo ingesteld dat geen enkel programma de stanby mode mag blokkeren etc. De PC blijft draaien. Ook apparaten die de pc zouden kunnen doen ontwaken zijn op disabled gezet. alleen de wol functie met magic packet is actief.
Zet ik de pc handmatig in standby dan blijft hij dat tot ik hem ontwaak.

Wie heeft nog een idee wat te doen voordat ik een clean install ga doen?

Windows 8.1 pro x64
volledig up to date

Bijlagen

• Capture_057.jpg
    Capture_057.jpg
    39,1 KB · Weergaven: 90
  • Capture_058.jpg
    Capture_058.jpg
    77,4 KB · Weergaven: 85
Ik heb in deze hetzelfde probleem, alles werkt perfect, behalve alle taken die automatisch uitgevoerd (volgens de taakplanner) dienen te worden terwijl alles juist is ingesteld, ben ook heel benieuwd of andere forum leden hier een antwoord op weten.

Groet, Willem

@Brownyboy
Meng je niet in de discussie van de topicstarter als je hetzelfde probleem hebt maar wacht de antwoorden af die TS evt. krijgt of start zelf een vraag.

Ik zie dat er nog geen antwoord is op het automatisch uitschakelen van de computer met Windows 8.1. Vandaar mijn bijdrage om deze vraag proberen op te lossen.
Ga naar 'instellingen', 'energiebeheer', 'Instellingen voor beheersschema bewerken'.
Stel hier de tijden in voor het uitschakelen van het scherm en het systeem.
Hieronder is een regel 'geavanceerde energie-instellingen wijzigen' klik dit aan. Er opent zich nu een venster waar men de diverse energie-instellingen kunt wijzigen.

Ga naar slaapstand en bepaal welke slaap- of sluimerstand men wil gebruiken en zet die op de gewentste tijd. De andere zet je op uit.
Dan kies je voor activeringstimers inschakelen.

Dan toepassen kiezen onder het venster en dan OK geven.

Het is mij niet duidelijk waarom men twee keer voor de tijd van uitzetten moet kiezen, maar bij mij werkt het in ieder geval.
Jaap J. Van Veen

Het ligt niet aan de instellingen van energiebeheer. Het heeft altijd gewerkt tot het moment het niet meer werkte.
Iets van een update of programma blokkeert de slaapstand maar wat?

Diverse dingen had al getest zonder resultaat. Wat ik nu merk is dat als ik mijn Netwerkkaart uitzet of de slaapstand op 1 minuut zet werkt alles prima maar zodra ik de kaart weet inschakel en de slaapstand hoger dan 1 minuut zet werkt het weer niet meer. (zelfs bij 70 seconden al).

Ben nu alle windows updates van 10 juli aan het verwijderen en weet al dat het niet ligt aan de windows updates van 14 juli. Daarna ga ik maar eens 1 voor 1 wat software verwijderen en als dat alles ook niets uithaalt ga ik een schone installatie doen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat bij mij in het algemeen ook nog eens wil werken is het 'uit' zetten van alle bij, in dit geval bij de energiebeheer betrokken parameters, dan twee keer het systeem uit zetten en weer aanzetten (dus geen herstart) en dan alles op de gewenste instelling zetten.
Ten aanzien van updates; Windows 8.1 is nog steeds een zéér onstabiel systeem! Bijna na elke update moet ik een toepassing opnieuw installeren. Geef mij maar Windows XP terug.
Jaap

Nieuwe installatie gedaan waarna het op gegeven moment weer niet werkte. Daarna alle energieschema's terug gezet naar standaard waarden en toen werkte het weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan