Windows 8.1 helderheid aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnonymousDutch

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2012
Berichten
318
Hallo,

Op dit moment staat mijn helderheid op zijn maximum, echter vind ik het op een één of andere manier toch nog allemaal erg donker. Wanneer ik nu veel meer licht in me kamer laat komen dan wordt met scherm ook helderder, zorg ik weer voor minder licht in me kamer dan wordt het scherm uiteraard ook donkerder. Het rare is alleen dat hij op dit moment zegt dat ie op zijn maximum zit, terwijl wanneer ik er meer licht bij laat komen hij toch nog helderder wordt. Echter wil ik dat ie altijd zo helder is zeg maar en niet alleen wanneer er veel ander licht is.

Het klinkt misschien allemaal heel erg vaag, iemand enig idee voor een oplossing?

Ben benieuwd,

Vriendelijke groeten
 
Dat heeft te maken met de lichtsensor die in het apparaat zit. Die heeft voorrang op jouw eigen helderheidsaanpassingen. Om die sensor uit te schakelen doet men het volgende:

1. Open het Charms-menu door vanuit de rechterkant van de lijst naar binnen te vegen of met de muis de aanwijzer in de rechtebovenhoek te plaatsen en wanneer de Charmsbar verschijnt de aanwijzer naar beneden te verplaatsen.
2. Open de Charm 'Instellingen'.
3. Klik op 'Pc-instellingen wijzigen'. Nu opent zich de app 'Pc-instellingen'.
4. Kies in het linker navigatiemenu voor 'Pc en apparaten'.
5. Kies vervolgens in het linker navigatiemenu voor 'Stroomverbruik en slaapstand'.
6. Versleep de virtuele schakelaar onder het kopje 'Helderheid' naar links om de lichtsensor uit te schakelen. Nu zullen de helderheidsaanpassingen die men zelf gemaakt heeft van kracht worden.
7. Sluit de app door vanuit de bovenkant van de lijst naar beneden te vegen of met de muis met de linkermuisknop de app bovenaan in het midden de lijst vast te pakken, naar beneden te slepen en vervolgens de linkermuisknop los te laten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan