Windows 8.1 installatie blijft hangen op windows logo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackbird1997

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2013
Ik zit hier met een groot probleem, mijn MSI G41M-P34 moederbord blijft hangen op windows 8.1 installatie als ik het windows 8 logo zie doet hij niks meer.
Ook kan ik de RAID MODE niet overzetten naar een AHCI of RAID deze blijft alleen op IDE...
Tot nu toe heb ik de Windows 8.1, Windows 7 en de Windows Vista installatie geprobeerd maar zonder veranderingen....

Kan je wat specifieker zijn over je hardware?

Welke Windows-versie draaide er voorheen op dit systeem voor je met Win8 aan de slag ging..?

is het het logo bij de setup, of na een herstart?
Hoe lang heb je gewacht toen dat logo zichtbaar was?
Het kan afhankelijk van je systeem soms wel eens 5 minuten duren voordat je een ander scherm ziet.
Op de achtergrond is de setup wel bezig, maar dat zie je niet.

Vraag verplaatst van moederbord naar windows 8

Laatst bewerkt:
is het het logo bij de setup, of na een herstart?
Hoe lang heb je gewacht toen dat logo zichtbaar was?
Het kan afhankelijk van je systeem soms wel eens 5 minuten duren voordat je een ander scherm ziet.
Op de achtergrond is de setup wel bezig, maar dat zie je niet.

Vraag verplaatst van moederbord naar windows 8

Ik had in eerste instantie 10 min. gewacht, ik had het ook geprobeerd met Windows 7 en Vista met die blijven beide hangen bij het laad balkje (na de ''windows is loading files'')

Vandaag had ik de oude P-ATA aansluiting geprobeerd met windows 7 , tot me grote verbazing lukte het om hem te installeren.
Maar helaas na een paar keer opnieuw opstarten (drivers installeren) bleef hij weer hangen.....

Ook brandt het HDD LED niet meer als hij vast hangt, hij reageert ook niet wanneer ik de DVD eruit haal (normaal gesproken kreeg ik een foutmelding te zien..).
Had ook even een andere CPU geprobeerd (Core2Duo E6850) maar zonder succes....

Laatst bewerkt:
Net een nieuwe harde schijf binnen gekregen het is een WD Caviar Blue WD5000AAKS deze staat ook op de lijst op de MSI website van ondersteunde hardeschijven, ik had mij trouwens vergist in de oude hardeschijf dit was een WD2500JD en geen WD2500JS (de WD2500JD staat ook niet in de lijst van de ondersteunde hardeschijven)
Ik ga hem nu even testen, ik hoop dat dit een oplossing kan zijn! :p

Update:
Ja hoor! hij werkt het lag aan de ONBOARD LAN CONTROLLER, door deze in te schakelen blijft de PC vast hangen ik ga moet dus alleen een losse PCI Ethernet kaart kopen en dan is alles op gelost.
Toch bedankt voor de hulp, ik ben er uiteindelijk zelf uitgekomen :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan