Windows 8.1 kopen via bol.com

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat je sowieso nog nodig hebt is een lege CD of usb stick.

Wanneer je dit aanschaft krijg je via microsoft een programma die je moet downloaden (secure download manager) die vervolgens de Win8.1 iso voor je download.
Daarna heb je een iso bestand op je harde schijf staan. Dat iso kun je branden om vervolgens je pc mee op te starten of met een usb tooltje op de usb stick zetten en vervolgens daar je pc vanaf op te starten.

De keuze is aan jou.

Joris

Nee je krijgt in principe hetzelfde. Het ene (downloaden) kost je alleen iets meer moeite.

en moet het toch via de pc van mijn ouders doen een brakke windows XP ding dat gaat dan al uren duren en het installeren gaat best wel snel als je weet wat je moet installeren

NewKidsNitro een windows XP kan windows 8.1 niet doen. dan aanraden naar windows 7 te gaan dat gaat heb ik al op school gezien.

mvg macguy

NewKidsNitro een windows XP kan windows 8.1 niet doen. dan aanraden naar windows 7 te gaan dat gaat heb ik al op school gezien.

mvg macguy

ik moet het op een cd branden via een windows XP ding en dan via mijn laptop installeren of krijg je een .exe want dat zou fijner werken maar dat vind ik

Ik ben het eens met Macguy. Windows 8 vraagt meer van een pc dan windows 7 en die minimum eisen van MS, nou als je in toverstafjes geloofd.........

Ik heb gisteren toevallig een XP-laptop eerst voorzien van Windows 7, en dat liep redelijk, maar minder snel dan XP.
Vervolgens geupgrade naar Windows 10, want de laptop voldeed aan de minimum eisen zoals door MS gesteld voor Windows 10.
Resultaat: niet vooruit te branden.
Dus weer terug naar Windows 7.

bedenk altijd: MS is een commercieel bedrijf en zal dus altijd de dingen mooier voorstellen dan ze werkelijk zijn.

Je weet niet eens over welke hardware het gaat en roept maar wat, de download en branden gaat via een XP systeem en is bedoeld voor zijn notebook, waarom op die manier wordt niet duidelijk gemaakt.

En de windows 8.1 werkt prima op een pc/notebook waar 7 ook prima op werkt en ook W10, toch iets verkeert gedaan dan......
Ook kun je W7/9/10 sneller laten werken dan XP maar daar heb je wel de kennis voor nodig.:cool:

windows 7 is zwaarder dan 8/8.1 of 10 en werkt minder efficiënt, maar dat ter zijde.

het is handig om te weten wat voor een model pc het is (specificaties etc)
het kan zo maar zijn dat de xp machine niet eens drivers heeft voor windows 7 of 8.

oude hardware hoeft niet perse goed te werken met nieuwe software maar dat maakt de software niet "zwaarder"

Laatst bewerkt:
ik moet het op een cd branden via een windows XP ding en dan via mijn laptop installeren
Gaat zo te zien niet om een XP machine maar wat wel blijft onduidelijk? val nu in herhaling.

Ik zet het via rufus via mijn ouders windows xp crack ding en dan installeer ik het op mijn linux ubuntu lapptop

Ja windows 8 werkt ook

Dus je neemt dat tooltje laat het op usb zetten en boot vanaf die usb en dan volg je installatie proces, het kan mogelijk zijn dat je al de partities op de schijf zal moeten wissen en dat je dus een lege schijf hebt. Maar normaal zou de installatie ook in de bios gaan kijken naar je oorspronkelijke key en die vind hij in 95 procent van de gevallen.

ja via dat tooltje dat ik je gaf, normaal zou dat geen probleem zijn alleen ben ik niet zeker van actief os, maar dat zie je pas bij het installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan