Windows 8.1 Laptop wil niet op slaapstand wanneer op netstroom

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0179

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2013
Dag allemaal,

Mijn laptop, draaiend op Windows 8.1, wil sinds een paar dagen ineens niet meer op slaapstand als ie aan de netstroom zit. Zonder netstroom, dus alleen met accu, wel... De powerknop op mijn laptop staat ingesteld op 'Slaapstand', en als ik daar op druk terwijl ie aan de netstroom zit, dan wordt alleen het beeldscherm zwart, en voor de rest gebeurd er niks. En als ik dan mijn muis beweeg, dan zie ik gewoon weer hetzelfde scherm als ik zag voordat ik de powerknop indrukte. Ook Instellingen -> Aan/Uit -> Slaapstand geeft hetzelfde effect. En als de laptop dus zonder netstroom is, werken beide knoppen wel gewoon als normaal. En ik zie het niet bepaald zitten om constant maar de netstroom eraf te halen om de laptop op slaapstand te kunnen zetten, en ik wil al helemaal geen Sluimerstand als alternatief, die stand gebruik ik alleen als de laptop een zeer lange tijd niet meer gebruik. Ik heb zelfs al alles geprobeerd (m.b.t. Energiebeheer) om het op proberen te lossen, maar ik kan het gewoon niet vinden...

Enig advies? Alvast bedankt!

Toch moet je in de Geavanceerde opties van het huidige energiebeheerschema zijn om dergelijke functies te regelen, lijkt mij...
Loop ALLE opties na, zou ik zo zeggen.

Tijs.

OMG, dat me dat niet was opgevallen: http://prntscr.com/36dq8m Goh, daar had ik zelf ook wel kunnen achterkomen, dom van me :3 Dus, deze thread een beetje zinloos... Ach ja, hoe dan ook, bedankt voor je reactie! Maar dan blijft het nog steeds vreemd dat het pas vanaf een paar dagen geleden zo was, terwijl ik toen helemaal niet bezig was met Energiebeheer... Dan moet het dus zo zijn dat een of ander programma mijn media zit te delen of zo, waardoor mijn laptop niet op slaapstand kon. Gelukkig zal vanaf nu dat niet meer voorkomen, MAAR, het programma dat dus mijn media zit te delen, gaat gerust door... Wat zal dat programma of zo kunnen wezen dan? De Thuisgroep?

Laatst bewerkt:
Dat is nogal gokwerk van hier af (voor mij wel, tenminste).
Misschien heeft iemand een idee waar je op moet letten, maar media delen via Windows Media Player (je film/muziek bibliotheek bijv.) is zo'n proces dat de computer tegenhoudt om in slaapstand te gaan. Dus alleen het instellen van het delen alleen is genoeg, je hoeft niet een apparaat te hebben dat de media benadert/gebruikt.

Tijs.

okay, da's duidelijk genoeg voor me. Bedankt voor uw help, en een fijne dag verder! Ik zet de status op Opgelost.

UPDATE: Opeens werkt de slaapstand functie alweer niet wanneer op netstroom... Wat is dit toch voor onzin?! Ik heb zelfs de thuisgroep uitgeschakeld... En de instelling die gister het probleem verholpen had (zoals in de screenshot te zien was), is niks aan veranderd. Wat kan er nou ineens weer aan de hand zijn?!

Maar weer verder zoeken in de Geavanceerde opties van Energiebeheer, zou ik zeggen.
Ik vond het al vreemd dat jouw eerder veranderde instelling werkte, gegeven dat (zover jij weet) je geen media deelt...

Tijs.

Er valt verder niks meer te vinden in de geavanceerde opties, ik alles doorzocht en zelfs de verborgen instellingen.

UPDATE: Ik heb zelfs alle apps die konden delen, verwijderd, dus wat zou het nou nog kunnen wezen... En hoe dan ook, er is nu toch duidelijk ingesteld dat de laptop weeldegelijk op slaapstand hoort te kunnen wanneer ie 'media aan het delen was', zo dat is alzo erg raar... En waarom dan wel op de accu, en niet op de netstroom...? Ik begrijp t gewoon niet.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen nieuwe ideeën meer bij je probleem en ook niet bij je vraag van zojuist.
Hopelijk hebben anderen nog tips voor je.

Tijs.

Er valt verder niks meer te vinden in de geavanceerde opties, ik alles doorzocht en zelfs de verborgen instellingen.

UPDATE: Ik heb zelfs alle apps die konden delen, verwijderd, dus wat zou het nou nog kunnen wezen... En hoe dan ook, er is nu toch duidelijk ingesteld dat de laptop weeldegelijk op slaapstand hoort te kunnen wanneer ie 'media aan het delen was', zo dat is alzo erg raar... En waarom dan wel op de accu, en niet op de netstroom...? Ik begrijp t gewoon niet.

Om nog ff duidelijk te maken dat ik mn bericht heb aangepast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan