Windows 8.1 probleem met resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

MadSemtex

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2011
Hallo,

Ik heb gisteravond Windows 8.1 Professional 64-bit (Engels) gedownload (via DreamSpark) en geïnstalleerd. Maar ik krijg mijn resolutie niet goed. Ik heb zelf een resolutie van 1920 x 1080 op mijn laptopscherm, maar als ik een programma start (Chrome, Steam etc) dan worden deze weergeven in een veel lagere resolutie, systeemapps zoals de Metro UI en instellingen etc worden wel weergeven in de goede resolutie.

Als ik mijn externe monitor aansluit, is het probleem juist andersom, hij heeft een resolutie van 1680 x 1050, en programma's zoals Chrome en Steam draaien daar ook op die resolutie, maar systeemprogramma's dan weer niet.

Als ik, bijvoorbeeld Steam, van mijn 2e monitor naar mijn hoofdmonitor sleep, dan zie je hem, bij de overgang naar schermen, eerst nog op de resolutie die die zou moeten zijn, en op het moment dat mijn cursor ook op het scherm is, wordt het weer vergroot.

Hier een paar afbeeldingen (links is het tweede scherm (1680 x 1050) en rechts het hoofdscherm (1920 x 1080). Zoals je ziet kan Steam op het tweede scherm ook niet volledig worden gemaakt, maar blijft het hangen op de resolutie van (volgensmij) het hoofdscherm.

help 1.jpghelp 2.jpg

Deze pc is wel geschikt voor Win8?

Drivers videokaart eens updaten.

Ik neem aan van wel, dit zijn mijn specificaties:
Intel Core i7 2670QM 2,20GHz
6GB Ram
Nvidia GTX555m (met driver versie 327.23, gisteren geïnstalleerd)

Restart van pc heb ik ook al geprobeerd, net zoals resolutie eerst op z'n laagst zetten en daarna weer omhoog gooien.

Probleem opgelost, ik was ergens achter gekomen, hbe op een andere manier gezocht en ik weet nu hoe ik dit uit kan zetten.

Hier de oplossing:
Ga naar Display settings, en kies 'Let me choose one scaling level for all my displays' en kies 100%.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan