Windows 8.1 - Secure Boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

AntonB0S

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2013
Berichten
24
Hallo allemaal,

Ik weet dat dit soort van vraag al gesteld is, maar ik stel het op mijn eigen manier.

Ik ging een week geleden Windows 8 updaten naar Windows 8.1, alles was perfect.
Maar alleen stond er rechts onder: Windows 8.1 Secure Boot is niet juist geconfigureerd.
Ik wist dat je dat via de BIOS moest veranderen onder "Secure Boot Configuration".
Ik had daar gekeken, maar het stond er niet.

Zou dit een bug zijn van Windows 8.1? Of heb ik een verouderde BIOS versie?

Ik ben nu weer overgestapt naar Windows 7, maar als ik weer eens naar 8.1 wil, dan weet wat de oorzaak de van is.
Ik zat ook te denken om me BIOS te updaten, maar dat durf ik niet zo.
Stel dat het fout gaat...

Groeten Anton
 
Het zal helpen indien je vermeld wat je moederbord is, en of secure boot überhaupt wordt ondersteunt. Uit mijn hoofd dacht ik dat je ervoor UEFI nodig hebt, dus heb je nog een BIOS dan zal het niet lukken.
 
Hoe installeer je dan UEFI?

En nog een vraagje?
Was Secure Boot ook al bij Windows 8?
 
Uefi is de moderne opvolger van de Bios. Afhankelijk hoe oud je bord is heb je of een BIOS (lijkt op een text mode scherm) of UEFI (mooi grafisch). Kijk eens of er voor je moederbord een BIOS of UEFI update is, anders is het einde oefening.
Windows 8 had het ook al mogelijk.

Indien je moederbord geen secure boot ondersteunt, dan kan je Windows ook zonder secure boot installeren. Misschien moet je ervoor eerst alle partities verwijderen en Windows 8 de harde schijf laten partitioneren en formatteren.
 
Ik had me Computer vorig jaar gekocht, dat daar dan weer verschil in zit...

Maar ik vind het eng om dan het te updaten, wat als het fout gaat?
Ik heb het nog nooit gedaan, ik ken mensen ook niet met ervaring ermee.

Zou ik het dan moeten laten doen?

Die melding had ik bij Windows 8 totaal nooit gehad, maar sinds die 8.1 update wel.
 
Volgens je link lost een BIOS update dit op: - Resolves "Secure Boot Manual Logo" test failure.

Bij mij is nog nooit een BIOS update niet gelukt. Ik zou het aandurven. Garantie kan ik niet geven.
 
Ik hoef het niet gelijk te doen.

We kennen ook iemand die in de ICT zit, daar vragen we het is aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan