Windows 8.1 start niet (meer) op

Status
Niet open voor verdere reacties.

markpc

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2013
Hallo forumleden,

Ik zit met een heel vreemd probleem, wat me nogal op de zenuwen begint te werken.
Misschien dat een van jullie me zou kunnen helpen. Het probleems is al volgt:

Ik heb een dual-boot systeem met Windows 7 en 8. Alles werkte gewoon prima. Alleen, ik zette vanmorgen mijn pc aan, en het laad icoontje op windows 8 laadscherm voor de bootloader (waar je dus kun kiezen of je naar windows 7 of 8 wilt) ging naar een tijdje langzamer draaien en na ongeveer 10 minuten staat hij stil. Wanneer hij langzamer gaat draaien, geeft de pc ook geen HDD activiteit aan. (d.m.v. lampje op systeemkast)

Ik kom dus nu niet in de bootloader. Ik heb geprobeerd om de windows 8.1 installatieschijf te gebruiken, en daarmee de pc te fixen:
Ik heb het volgende geprobeerd:

chkdsk /r /f
chkdsk /r
chkdsk /f
chkdsk
(vinden allemaal geen fouten)

sfc /scannow
Geeft error: " Windows Resource Protection could not perform the requested operation "

bootrec /fixmbr
bootrec /fixboot
bootrec /scanos
(Lukt, maar nog steeds zelfde probleem)

Ondertussen heb ik maar even Linux geboot, en die kon de schijven van win 7 en 8.1 eerst ook niet benaderen. Hiervoor heb ik het commando
sudo ntfsfix /dev/sda2

gebruikt, maar ik kom nog steeds niet in de bootloader. Ik kan nu echter wel de bestanden in Linux bekijken.

Soms gaat windows 8.1 trouwens ook proberen de boel te repareren, "automatic repair" maar die zegt alleen dat ik mijn
systeem maar moet rebooten.

Ik hoop van harte dat iemand me kan helpen, anders wordt het maar data backuppen en herinstalleren. :(

Groeten,

Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan