Windows 8 2x

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aristonos

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2007
Ik had op m,n pc op twee partitities W8 staan.Alleen kreeg ik geen dualboot tijdens het opstarten.Dus ik denk...ik formateer één partitie ..ik had er toch niks aan.Daarna startte m,n pc niet meer op in W8 maar bleef in een zwart scherm hangen en kon geen OS vinden.Dus ik weer opnieuw W8 op de andere partitie gezet zodat ik tenminste m,n pc kan gebruiken en nog bij m,n bestanden kan.Het is dus zo dat als ik één van de twee verwijder de pc helemaal niet meer opstart in Windows.Hoe krijg je veilig een partitie weg met een besturingssysteen er op...(waar hij niet in opstart)

Nou ik moet zeggen ..de steun is hier niet al te groot..Ben dus nog niks opgeschoten..

Nou dat is niet waar als je het bovenstaande programma had gebruikt dan was je al klaar geweest. (Als je niet weet hoe het werkt kun je het ook gewoon vragen :))

Oke..ik heb dat programma binnen...het is een ISO...voor ik een dvd door de oven gooi..zou ik graag wel uitleg willen tenzij dat nodig is...of wijst het programma zichzelf ? En blijft mijn huidige system draaien of kan ik mijn vorige systeem weer als opstartsysteem terug brengen ?
Heb de iso gebrand nu...Krijg de dvd niet opgestart..zit ook geen autorun bij..
Wat gaat er fout en wat moet ik doen ?
Ik weet het simpelste is...alles van de PC af en herinstalleren..maar ik heb nu twee systemen er op.. twee keer W8...heb geen zin in weer alles opneuw installen,instellen en alle progs er op zetten.

Laatst bewerkt:
- Je moet met de DVD/CD booten: dus DVD/CD er in jassen en dan in de BIOS de DVD/CD drive als PRIMAIRE boot instellen
- Vervolgens krijg je een menutje van Parted Magic en die vraagt hoe je moet booten: Hier kies je DEFAULT (als deze niet werkt/ je krijgt vaag beeld moet je een andere optie gebruiken)
- Nu zal Parted Magic alle benodigde bestanden in het RAM van je PC laden en vervolgens wordt de CD uitgeworpen
- Na een tijdje is Parted Magic opgestart
- Nu open je "Partition Manager"
- Als alle schijven zijn geladen zie je als het goed is 2 partities (als je deze niet ziet dan moet je links-bovenin in hetzelfde venster wellicht een andere harddisk kiezen)
- Nu kun je vanalles met deze 2 partities doen door er met de rechtermuisknop op de klikken: Je kun een partitie verwijderen, opnieuw aanmaken, aangeven dat 1 van de partities de boot moet worden (Flags --> Boot)
(Denk er wel aan dat als je een partitie weer aanmaakt moet hij wel NTFS zijn anders kent Windows hem niet en
je hoeft niet perse een partitie te verwijderen om hem als boot in te stellen)

Het is me gelukt met het programma om de schijven te benaderen.Maar als ik de opdracht geef dat die ene partitie moet booten dan start de pc op en krijg ik een zwart scherm met een melding dat er opstartbestanden(BCD) missen en dat ik de installatie dvd draaien om te herstellen.Ook dan blijft ie hangen als ik via W8 wil opstarten.Dus weer met partition editor de boot op de andere W8 teruggezet zodat ik weer kan opstarten.Die andere W8 op die andere partitie kan ik dus niet meer opstarten.En het lijkt me dat ik die moet verwijderen want die houd de partitie bezet terwijl ik er niks aan heb,Kan dit veilig met dat programma ? Verwijder ik dan niet de bootbestanden van m,n W8 waar ik nu in opstart ?Twee keer W8 op een pc werkt blijkbaar niet.toen ik nog XP had en op de andere partitie W8 zette...kreeg je een bootmenu waarin je kon kiezen tijdens het opstarten.Dus bij dual boot eerst oudste systeem er op en dan W8.Een dubbele W8 boot lukt dus niet..Dus nu wil ik die W8 die niet boot weg hebben maar de laatste keer dat ik dat deed werd het dus niks en moest ik weer een neiwue W8 installatie doen om weer in de pc te komen.. Is het een beetje duidelijk ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan