Windows 8-app maken van blog

Status
Niet open voor verdere reacties.

TomCZEE

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2012
Ik heb vandaag Visual Studio 2012 voor Windows 8 gedownload, omdat ik toch weer eens wilde gaan beginnen met programmeren. Probleem is alleen dat ik amper ervaring heb. Het enige dat ik ooit met Visual Basic gemaakt heb, is een simpele browser. Maar ik wil nu een applicatie gaan maken van mijn blog. Ik vraag me echter af of dat mogelijk is als je Blogger gebruikt? Want dat is niet volledig zelf aan te passen, daarom twijfel ik nogal of ik dan wel een applicatie voor de Windows Store zou kunnen maken.

En mocht het toch wel gewoon kunnen, dan zou ik graag willen weten hóe. :P

Zou het fijn vinden als iemand me hiermee zou kunnen helpen. :)

Is het niet makkelijker om een RSS-feed op je blog te plaatsen, dat de gebruikers zelf een RSS-app naar keuze kunnen gebruiken om alle posts mee te krijgen?

En zolang de naamgeving redelijk is, is het in princiepe mogelijk om de HTML van een webpagina te kunnen downloaden en splitten zodat je er alleen dingen uit krijgt die je zelf wil. Maar dat kan best lang duren als je het goed wil doen.

MartinJM

RSS feed zit al ingebouwd (ik gebruik tenslotte Blogger). Maar ik wil echt een losse app. Een idee van hoe dat moet in mijn geval? Het hoeft echt geen uitgebreide app met notificaties enzo te zijn, maar gewoon dat de artikelen omgezet worden in tegels enzo. :P

Ik heb geen windows 8 en geen VB 2012, maar wel van beide een oudere versie (7 en 2010/2008).

Maar je moet een beetje creatief zijn met websites en vb. Zie hier een voorbeeld:
[CPP]Public Class Form1

Private WithEvents Wb1 As New WebBrowser

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
Dim WebClient As New System.Net.WebClient
Wb1 = New WebBrowser
Wb1.ScriptErrorsSuppressed = True
Wb1.DocumentText = WebClient.DownloadString("http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/747250-Windows-8-app-maken-van-blog")
End Sub

Private Sub Wb1_DocumentCompleted(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.WebBrowserDocumentCompletedEventArgs) Handles Wb1.DocumentCompleted
Dim HelpmijHTMLDoc As HtmlDocument = Wb1.Document
Wb1 = Nothing
Dim Output As New List(Of String)

For Each HTMLElem As HtmlElement In HelpmijHTMLDoc.Body.All
If HTMLElem.TagName.ToLower = "strong" Then
If HTMLElem.Parent.Parent.OuterText.StartsWith(HTMLElem.InnerText) Then
If Output.ToArray.Contains(HTMLElem.InnerText) = False Then
Output.Add(HTMLElem.InnerText)
End If
End If
End If
Next

Dim OutputA() As String = Output.ToArray
For i As Integer = 0 To OutputA.Count - 1 Step 1
MsgBox(OutputA(i))
Next
End Sub
End Class
[/CPP]

Deze code laadt de HTML van deze pagina en 'kijkt' vervolgens welke gebruikers hebben gereageerd. Hoe je dat doet is heel erg afhankelijk van de HTML code.

Zolang je blijft proberen kom je er wel.
MartinJM

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan