Windows 8 automatisch inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Micha3lvd

Gebruiker
Lid geworden
28 jun 2013
Berichten
8
Hallo,

Voorheen kon ik met mijn Windows 8 automatisch inloggen doormiddel van NETPLWIZ in uitvoeren en daar een simpel vinkje uit te vinken.

Hier voorbeeld van hoe dat zou moeten: http://pcwegwijs.nl/automatisch-inloggen-windows-8/

En hier hoe mijn vakje eruit ziet:
NETPLWIZ.jpg


Enkel nu is dat hele vakje verdwenen en ben ik genoodzaakt om elke keer opnieuw mijn wachtwoord(of pincode) in te voeren. Nu dit gewoon een desktop is heb ik daar niet zoveel behoefte en vroeg ik mij af of iemand een oplossing hiervoor heeft.

Dingen die ik geprobeerd heb:
Windows update
Overschakelen naar lokaal account (Ik kan dan zonder wachtwoord inloggen alleen wordt er niks gesynchroniseerd wat wel naar is..)
Gegoogled, maar niks tegengekomen wat erop lijkt.
Extra gebruiker toevoegen.

Heb het probleem tevens beide op mijn laptop en desktop...

Bij voorbaat dank,
Michael
 
In het register had ik ook al handmatig geprobeerd enkel deze springt elke keer terug als ik autologon aanzet (van 0 naar 1)

en met control userpasswords2 kom ik in hetzelfde scherm terecht
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet dat je dan in het zelfde scherm uitkomt, maar misschien was het dan wel zichtbaar. Iets in de groepsbeleid aangepast? Welke versie heb je? Windows 8 of Windows 8 Pro?

Pim
 
Zover ik weet niet, en wat ik ingesteld heb heb ik ook al geprobeerd maar helaas geen succes.

Heb tevens Windows 8 pro
 
Ik heb het denk ik. Ga eens naar de Pc-instellingen (in de Modern UI), dan naar het tabblad account en klik op wijzigen onder Een gebruiker met een wachtwoord moet dit invoeren wanneer deze pc wordt geactiveerd (zie foto).Schermafbeelding (3).png

Pim
 
Ook dit heeft helaas geen zin, beide opties geprobeerd (stond tevens op dat gebruiker geen wachtwoord nodig heeft om in te loggen) en ook in netplwiz verandert er in beide gevallen helaas niks..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb het gene wat ik verandert had weer teruggezet en opnieuw opgestart. Maar dat werkte helaas ook niet.
 
Dan verwijder je dus die update?

Pim
 
Laatst bewerkt:
Yup dat heeft het probleem verholpen, dan maar 1 update minder :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Moet je de update wel even verbergen, anders heb je de update de volgende keer weer... En zet je de vraag even op opgelost?

Pim
 
Ja had ik al gedaan, en zal m even op opgelost zetten.

bedankt ingeval!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan