Windows 8 beeld perikelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirtyharry71

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2011
Sinds 3 dagen een nieuwe desktop, zonder touchscreen.

Uiteraard is alle begin moeilijk met W8 (ik kom van XP en W7)
Ik heb een andere pc gekocht omdat de vorige "op" was, niet zozeer omdat er W8 op staat.

Maar,ik irriteer me mateloos aan die W8 app-schermen, en erger nog, dat ik bij god niet weet hoe normaal terug te keren naar het "oude vertrouwde "buroblad" , wat we allemaal kennen uit de vorige versies.

Ik moet slepen, verkleinen, en weet ik wat voor trucs uithalen om van die W8 beelden af te komen.

Voorbeeld:
Ik kreeg pas via email een filmpje toegezonden, bekeken...en dan?
Dan staat het beeld van dat filmpje op je scherm en wil ik (bijv.) terug naar het config. scherm...ik neem niet aan dat via control-alt-delete, taakbeheer, etc de bedoeling is.

Het reeds bekende START app, of programma'tje heb ik en staat keurig onderin de taakbalk....alleen de vraag is HOE DAAR TE KOMEN....zonder al deze trucs???

Ik zal best iets helemaal verkeerd doen en waarschijnlijk is er een veel slimmere en snellere oplossing, die hoor ik dan graag.
Mocht het zo horen...dan ben ik weer heel snel terug naar W7.

mvg.

Laatst bewerkt:
Als je in de metro interface zoekt ( rechterzijde van het beeldscherm en dan optie zoeken kiest) kom je in een apps zoekvenster terecht, in dit zoekvenster kan je zoeken op de zoekterm bureaublad, als deze gevonden is , rechtermuisknop en optie vastmaken aan start kiezen

Ho, even stap voor stap...inmiddels gegoogled wat een metro interface is, en is duidelijk.
Hoe kom je zonder te slepen en verkleinen etc in het zoekvenster met die apps dan?....of is er alleen maar te komen door dat te doen wat ik net beschreef?

Rechterzijde van het beeldscherm zie ik geen metro interface...wel als ik bijv. een foto geheel in de linker of rechterhoek plaats tot ie zo goed als uit beeld is, dan met een "veeg" met de muis komen die apps tevoorschijn, is dat wat je bedoeld?

Als je het scherm met de vakken voor je hebt (metro interface) is het misschien zelfs nog makkelijker om de toetscombinatie Windowstoets + X te gebruiken , en te kiezen voor zoeken.

eenmaal in dit scherm zie je Zoeken apps staan (rechts bovenin) en in de zoekregel typ je bureaublad , ( als het goed is verschijnen dan Bureaublad en Extern Bureaublad in beeld.
Als je et de rechtermuisknop klikt op bureaublad en dan onderin optie vastmaken aan start kiest, kan je voortaan vanuit die metro interface direct door naar de W7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan