Windows 8 beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

mythodea

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2013
Berichten
63
Ik heb van de week zitten lezen dat op iedere Windows 8 computer standaard al de Microsoft Essentials geïnstalleerd is, maar dat ze dus vanwege de mededinging die verborgen op de computer laten staan en andere beveiligingsleveranciers, als Mcafee, Norton, AVG en dergelijke voor laten gaan,om de kans te krijgen geïnstalleerd te worden op iemands computer.

Nu heb ik op mijn oude laptop ook Essentials gehad, en dat beviell mij prima moet ik zeggen

Mijn Norton loopt nu over 3 dagen af en dat hoef ik niet meer. Mijn flaptop wordt daar zo traag van als de zenuwen.

Moet ik het nu zo gewoon laten lopen en komt dat Essentials dan automatisch in werking? Of wat moet ik daar dan voor doen om die te activeren?
 
als ie afgelopen is deinstalleer dan gewoon de antivirus software.
security essentials werkt blijkbaar niet op windows 8, windows 8 zijn "antivirus" is blijkbaar gewoon windows defender

bron:
Windows 8 has its own antivirus solution called windows defender which has MSE and other microsoft security solutions packed together . just go on and enable it.

om hem te activeren typ bij zoeken (bij windows 8 gewoon in je startscherm beginnen te typen, typ MSE en kijk wat zijn status is

OF NEEM HIER EEN KIJKJE

http://windows.microsoft.com/en-IN/windows-8/windows-defender#1TC=t1
 
Laatst bewerkt:
Ja, zo te lezen is dat windows defender en dus met mse (gok ik toch dat ze daar die essentials mee bedoelen)
Maar dat vind ik dus ook zo verwarrend bij Windows acht. In 7 kon ik dus altijd zoeken in dat startmenu. Ik moet nog wel eens in paint zijn, maar nu weet ik dus niet meer waar ik naar toe moet om dat te vinden. En ook dus voor die beveiliging niet.
 
ik gebruik nu ook windows 8 en om paint te vinden en andere zaken ga je als volgt : na het opstarten van je pc krijg je een opstartscherm met beveiliging die je moet invullen en daarna kom je in dat mosaik menu waar al die tegels staan, klik dan met je rechtermuisknop in het scherm en onderaan rechts verschijnt er een tab waar je moet op klikken en dan kom je in het start menu ongeveer zoals in windows 7 en zoek daar naar paint en ook naar je windows defender .....


windows 8 -2.jpgwindows 8 -1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat is al weer duidelijk.

Maar wat betreft de windows defender.... Dat was nou eigenlijk de vraag. Over dre dagen is Norton afgelopen en nu heb ik gelezen dat windows automatisch zijn eigen beveiliging er op heeft gezet.
Gaat deze nou automatisch aan het werk? Of moet ik dei zelf opzoeken en aanschakelen?

Geen idee hoe dat zit.
 
nee je oude antivirus moet je de-installeren en dan schakelt automatisch windows defender in maar om zeker te zijn dat het wel zo is doe wat ik je in mijn vorig bericht uitlegde oke?
 
Ik heb daarnet al even gekeken en gevonden en vanavond ga ik er eens op zitten studeren.
Als ik Norton vind en hem verwijder, dan start dus automatisch die Defender op? Dat hoef ik niet zelf te doen?
 
normaal gezien wel ja maar check toch maar of het zo is , dat kun je vinden als je onderhoudscentrum opent via dat vlaggetje onderaanrechts op je statusbalk ......
 
Nog heel even een vraagje.
Ik kan dus niet eerst defender aan het werk zetten? Moet eerst die norton eraf? Want ik ben als de dood dat als het dan te lang duurt ik misschien niet beveiligd ben?
Ik ben niet zo heel vlot van begrip en als ik norton eraf haal en het duurt even voordat ik defender aan het werk heb, dan loop ik dus wel een risico
 
als je norton verlopen is kun je deze verwijderen en na het opstarten wat je deinstallatie je vraagt zal normaal gezien automatisch windows defender ingeschakeld worden ... maar als ik u een advies kan geven installeer avast 8 free i.p.v. windows defender ...
 
8 free. Gewoon op het internet te vinden? Ik moet nog een hoop uitzoeken hoor, want volgens mij heb ik ook geen adobe. Tenminste, kan hem niet vinden.
 
Gewoon dan die internetsecurity? Of allebei? Ook de firewall? Is dat porgramma beter dan windows defender?
 
nee de free versie downloaden niet de internet security (betalend)
 
ja natuurlijk ...maar als je meer wil dan de basisbescherming is de avast internet security nodig , maar dit hangt af van wat je zoal met je computer doet begrijp je?
 
Nou, Ik zit vaak op geldklikstites en niet alleen nederlandse, maar ook buitenlandse.
Daar kan je dus gewoon voor een klik wat geld verdieen. Vind ik op zich wel leuk om te doen, maar ik heb wel het idee dat er sites bij zijn die virussen of trojaanse paarden mee sturen. Lang niet allemaal natuurlijk maar zo heel af en toe komt dat wel voor.

Met Essentials had ik daar geen problemen mee, want die filterde dat wel uit. Maar dit programma zou dat ook wel moeten kunnen.
 
ja hoor! Avast 8 free blokkeert alles wat onveilige sites betreft ;) je mag gerust zijn avast 8 free is een van de beste gratis antivirus programma's die er op het moment zijn !
 
Ik heb op dit moment Avast geïnstalleerd, maar ik krijg constant een melding dat EN de Avast en de Defender uitstaan en als ik er dan inga om Avast toestemming te geven, dan gebeurt er niets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan