Windows 8 bevriest

• Onderwerp starter Onderwerp starter win8
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

win8

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2013
Ik heb een probleem. Recent (4 weken geleden) heb ik een nieuwe desktop aangeschaft, zie specificaties:

Processor: Intel Core i7-3770K
Processorsnelheid 3,5 Ghz
RAM: 16 GB RAM
Geheugentype: DDR3
Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 680
Totale opslagruimte: 128 GB SSD + 1 TB HDD
Type hardeschijf: SERIAL ATA
Soort koeling: Actieve luchtkoeler
Besturingssysteem: Windows 8

Om de zoveel minuten dan bevriest Windows 8 voor (ongeveer 30-45 seconden). Ik kan dan alleen met mijn muis over het scherm bewegen maar verder niks aanklikken. Op het moment van vasthangen blijft het lampje van de harde schijf continu branden en vliegt het geheugen via taakbeheer omhoog naar de volle 100%. Op dat moment heb ik in het logboek gekeken en kom precies op dat tijdstip de volgende meldingen tegen. Zie bijlage. Vermoedelijk dus iets met de harde schijf.

Heeft iemand een idee wat dit precies is of hoe dit op te lossen?

Alvast vriendelijk bedankt!

Bijlagen

• Naamloos.gif
    Naamloos.gif
    70,1 KB · Weergaven: 57
Dit ligt inderdaad aan de schijf. Er treden fouten op tijdens het lezen van de schijf en het schrijven naar de schijf. Probeer de firmware van de SSD eens te updaten. Mocht dit niet werken is je SSD kapot.

Hoi bassie9,

Bedankt voor je reactie!

Weet je ook toevallig hoe ik de firmware van de SSD moet updaten? Heb hier namelijk nog niet zoveel verstand.

Dankje :)

Systeem herstel is de beste optie voor dit probleem.
Als dit probleem opgelost raakt,
denk ik dat je toch nog problemen gaat hebben in de toekomst

Ik heb complete pc opgestuurt naar leverancier, deze heeft het probleem toegegeven, het was een kapotte SSD schijf. Deze is gratis vervangen voor een ander merk SSD, zelfs een beter exemplaar als wat erin zat. Dus bij deze opgelost! Bedankt voor alle reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan