Windows 8 blijft laden tijdens opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeytyler

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2014
Berichten
3
Beste iedereen,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen bij de problemen met mijn laptop.
Na uren gegoogled te hebben, ben ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag of oplossing op mijn probleem tegengekomen.

Ik heb een laptop van Packard Bell met daarop Windows 8.
Nadat mijn laptop ineens vastliep en niet meer kon opstarten, heb ik de laptop kunnen vernieuwen. Kort daarna startte hij uit het niets opnieuw op. Hij kon weer niet opstarten dus kreeg ik weer de optie om de pc te vernieuwen. Dat lukte dit keer niet. Ik kwam via een site bij een bericht dat mij vertelde dat ik via de opdrachtprompt chkdsk moest uitvoeren. Op 22 april om 13:00 uur heb ik dit dan ook gedaan. 24 uur later, was hij nog steeds bezig en het zag er naar uit dat het nog wel een aantal dagen kon duren voordat hij klaar zou zijn. Hier had ik het geduld niet voor en heb de laptop uitgezet dmv het ingedrukt houden van de aan/uit knop.
Later startte ik de laptop op in de hoop dat hij het weer zou doen. Niets is minder waar en het is erger geworden. Automatisch herstel doet het niet meer, na een tijdje krijg ik de melding dat er geen 'bootable device' is. Nu ben ik in het bezit van een bootable cd/dvd, maar wanneer ik dat doe, loopt hij ook vast. Daarom besloot ik een windows 8 iso bestand op een USB stick te zetten om de laptop op die manier iets 'bootables' te geven. Ook die loopt vast.

Ik kan dus eigenlijk alleen de knoppen F2 en F12 gebruiken. Voor de rest zie ik alleen maar het logo van packard bell met daaronder een rondje dat aangeeft dat hij aan het laden is. Wanneer ik via F12 BIOS heb ingesteld, doet hij hetzelfde alleen het packard bell logo is dan een windows logo.

Ik heb het dus geprobeerd door middel van een usb, een cd/dvd, automatisch herstel en via de network boot.
Overal krijg ik een logo met daaronder het ladende rondje met balletjes dat maar rondjes blijft draaien.

Ook schijn je de laptop in veilige modus te kunnen starten door shift ingedrukt te houden als je de laptop aanzet en dan op F8 te drukken. En natuurlijk werkt dat ook niet...

Naar mijn idee heb ik dus eigenlijk alles wel geprobeerd wat er te proberen viel, maar ik hoop dat er iemand is die wellicht nog een andere oplossing heeft die ik zou kunnen proberen.

Ik ben momenteel bezig met mijn scriptie, dus ik hoop echt dat iemand mij kan helpen.
Alvast dank.
 
Ik zou eerst via een adapter of een extern usb doosje de schijf vd laptop aan een werkend systeem hangen en de scriptie gegevens redden... of heb je een backup... vast en zeker.. :eek:
Doosje voor SATA schijf (heb je die?): http://mmcshop.nl/p/104637/gembird-ee2-u2s-4-opslagbehuizing?gclid=CNG_1JfI970CFXGWtAodDysAig
Dan ben je die zorg kwijt.

Dan.. pas de rest.
Weet je wel zeker dat je van usb of CD/DVD opstartte.... en dat je het dacht maar ondertussen telkens vd harde schijf opstartte?
Neem eens een Linux usb of CD/DVD.... dan kun je het verschil zien.. als je dan weer Win8 opstarten ziet... dan doe je iets fout...
 
Ik gok erop dat je harde schijf kapot is.

Je kan bij de fabrikant van je HDD een testtooltje halen. Gebruik dat om je HDD te scannen.
 
Laatst bewerkt:
:confused: Dus en inderdaad :( .........mocht Windows Repair (All In One) -->> http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html niets kunnen helpen, dan is behoorlijk wat met H
D mis :confused:
================
En LET OP ! Windows Repair (All In One) is een zeer goede app. en heleboel problemen kan je in windows repareren mee, :( MAARR als jij nog nooit dat gebruikt hebt mee kan je PC ook via verkeerden handelingen naar knoppen maken :(
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties.
Ik weet niet zo goed wat de harde schijf is, maar volgens mij heb ik hem eruit gehaald en toen startte de bootable cd/dvd wel op.
Ik kon hem uiteraard niet herstellen, omdat de harde schijf er niet in zat.

Maar is dat wel echt de harde schijf die ik eruit heb gehaald? Hij zit onder het klepje, schuif hem eerst naar rechts en dan kan hij eruit. Er staat opde sticker: 500 GB.
Ik neem aan dat dit hem is, maar voor alle zekerheid.. weet iemand dat?

Zo ja, dan is hij inderdaad kapot. Ik zag dat externe harde schijven goedkoper waren dan interne. Zal mijn laptop het weer kunnen gaan doen als ik een externe harde schijf heb? Of moet er ook een interne harde schijf in zitten?
 
Je moet gewoon een nieuwe HDD kopen die in je laptop kan. Je kan ook een externe HDD nemen. Werkt ook prima,
maar dat is nu niet de meest logische optie als je een laptop hebt.
 
Ik had nog een oude laptop (Acer) staan. Deze kan alleen niet meer opladen. Wat ik nu doe is dus de accu opladen op de laptop waarvoor ik dit onderwerp ben gestart (Packard Bell). En als de accu vol is, kan ik anderhalf uur op mijn oude Acer laptop. Nu kwam ik dus op het idee om de harde schijf van de oude Acer laptop in de Packard Bell laptop te doen. Heeft wel minder GB, maar dat maakt niet uit. Het probleem is alleen dat hij die harde schijf niet pakt. Hij zegt dan namelijk dat er geen bootable device is. Er is trouwens niks mis met de harde schijf van de Acer laptop, dus daar kan het niet aan liggen.

Hoe weet ik dan welke harde schijven er wel op de Packard Bell laptop werken? Ik wil graag een nieuwe kopen, maar vind het uiteraard zonde als hij het dan niet doet..
 
Als je alweer de melding krijgt no bootable device, dan moet je eerst wat meer testen. Dan kan er ook wat anders aan de hand zijn.

Normaal stop je de andere hdd in je laptop, waarna je Windows gaat installeren. Je krijgt een scherm te zien, waarin je de hdd kan aanmaken, zodat windows zich kan installeren. De laptop moet van dvd/usb opstarten.

Kapotte hdd moet je eens in die andere laptop doen. Kijk of ie wordt herkent. Als het even kan de hdd aan een werkend systeem hangen, en kijken of er nog data te redden valt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan