windows 8 en grafische kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

alfonsooo

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2008
Berichten
51
hoi allemaal,

ik heb een sony vaio laptop vng-21aws oorspronkelijk voorzien van vista .hier reeds eerder windows 7 en daarna afgelopen okt. windows 8 op geinstalleerd. alles steeds zonder problemen.
Om de computer te reinigen heb ik een schone installatie gedaan en nu wil de grafischekaart niet verder gaan dan 1280x1024 .
reeds van alles geprobeerd ,bij nvidia en bij sony, maar krijg geen ondersteuning. videokaart is uit de 9 serie voor laptops.
Wie weet raad?
 
Hoi Alfonsooo,

Buiten de videokaart driver, zijn ook andere drivers noodzakelijk om een en ander aan de gang te krijgen.
Dus misschien moet je eerst alle drivers installeren voordat de laptop goed werkt.

Ik heb even gegoogled op type, maar kan er niets over vinden, dus weet je zeker dat je het type goed hebt vermeld ?
 
Hoi,

zoals gezegd heb ik al vanalles zowel bij sony als nvidia geprobeerd,maar bij installatie van een driver ,gaat het compatibiliteitsprogramma(3xwoordwaarde)
in werking en zegt nvidia "geen matchende software gevonden".
Zo nu jij weer.
 
Ik denk dat je bedoeld, geen matchende HARDWARE gevonden.
Dat betekend concreet dat de software de hardware niet detecteert.
Dat zou kunnen wijzen op een verkeerd stuurprogramma, denk aan welk besturingssysteem, en welke versie- 32 of 64Bit.
Kijk ook eens even in APPARAATBEHEER of je daar iets kan vinden, bij beeldscherm adapters.
Dat is een moeilijke, ik geef het toe, maar we geven niet op!!!!:thumb:
Even nog over het type laptop, is dat DEZE?
 
@rickvi , sorry voor de trage reactie ,maar werk gaat voor.
ik heb in de tussentijd de oplossing gevonden, namelijk de computer terugzetten naar zijn oorspronkelijke instellingen door het OS her installeren dat er bij geleverd werd bij aankoop.
Nu is alles weer in orde. dan k voor het meedenken.
wellicht een optie voor meer mensen die hier mee worstelen.
er kan een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan