Windows 8 en XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericvanbrussel

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2012
Goedendag,

Ik heb momenteel op mijn PC windows 8 op de C schijf, ik heb nog 3 schijven . ik wens windows XP ook te installeren.

Moet ik gewoon de CD er in doen en die installeren op BV de D schijf en kan ik achteraf gewoon kiezen met welk besturingssysteem ik de PC op start ???

Wat is de correcte werkwijze aub ?

dit heet een dual boot, gewoon installeren op een lege schijf en het werkt, anders kan je dit altijd via "MSCONFIG" aan passen bij de boot.ini.

ok

hoe moet ik tewerk gaan, ik heb de cd in de pc gedaan en krijg dit scherm (zie foto) de optie 1 staat uitgezet ???xp.JPG

hoe moet ik de pc opstarten dat hij boot via xp ? en dan kan installeren ?

Laatst bewerkt:
Je moet het installeren via bios. Dus cd erin doen en dan computer opnieuw opstarten en je moet het opgeven dat je een CD wilt boten bij de volgende opstart. Als je dat hebt gedaan en je hebt de cd geboot via de bios dan kan je de optie "Install Windows XP" wel kiezen.

wanneer je in de BIOS bent kan je daar je instellen bij je BOOT ORDER dat je als eerste van cd wilt opstarten, heb je dan een bootable cd in je drive zitten (windows xp) dan krijg je tijdens het opstarten de melding "press any key to boot from cd" dus druk een toets in.
vervolgens worden alle stappen aan gegeven.

mocht je toch nog ergens tegen aan lopen laat het dan weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan