Windows 8 extern bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramshield

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Hallo,

Ik heb een probleem, en dat is dat ik geen verbinding kan maken met mijn laptop via extern bureaublad. Dit werkte eerst wel, toen deze nog iWindows 8.1 was, maar ik heb een clean install gedaan en er Windows 8 opgezet.
Sindsdien werkt het niet meer, als ik verbinding maakt, dan krijg ik een zwart scherm en na 2 seconde stopt hij ermee. Nu had ik even gegoogled, en bleek het aan je Nvidia drivers te liggen, volgens anderen. Op zowel mijn PC als mijn Laptop heb ik de laatste stable Nvidia drivers.

Maar als ik via mijn laptop een uitnodiging maak, dan werkt het wel. Maar via normaal extern bureaublad niet. Heeft iemand een oplossing?

Doe eens het volgende op de W8 computer (op de Desktop):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> sysdm.cpl
Kijk in tabblad Externe verbindingen (of met naamgeving van gelijke strekking).
Kijk of je daar wel de optie hebt om Extern bureaublad / RDP toegang aan te zetten. Indien niet (dus alleen Hulp op afstand / Remote assistance is daar aan te vinken) dan heb je een versie van W8 die geen Extern Bureaublad toestaat. Je hebt dan de 'gewone' Windows 8 geïnstalleerd, ipv. de Pro of Enterprise versie, zie dit overzicht, en de gewone versie biedt geen RDP toegang...
Staat de optie van Extern Bureaublad / RDP er wel, dan is die mogelijk niet aangevinkt. Vink 'm dan aan en klik op OK.

Staat het al aan, dan zou het kunnen zijn dat er firewall issues zijn. Schakel dan (tijdelijk) alle firewall software uit en probeer het opnieuw.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan