Windows 8 Geavanceerde opstartopties (als pc nog uit staat)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0119

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2012
Hoi, hoe kom ik bij Windows 8 bij de Geavanceerde opstartopties? Bij oudere versies van Windows moest je op F8 drukken, hoe moet dat bij Windows 8? (Bijv. als ik niet meer in Windows kom)

Met vriendelijke groeten,
xp2

Hartelijk dank Mik, maar wat er staat lukt niet, want ik kan Windows niet in komen. Als hij start, blijft hij hangen op "Een ogenblik geduld...". En hij komt ook niet automatisch bij de geavanceerde opstartopties...

Ik weet 't, het is een moeilijke vraag misschien, maar ik wil het toch echt proberen op te lossen.

Met vriendelijke groet, xp2

Volgens Microsoft is dit nog steeds F8 hoor...

Goedendag dorado,
Ik heb het gelezen, alleen staat er "Is van toepassing op: Windows Vista" !! Ik heb het over Windows 8.

Groet, xp2
Maar wel bedankt voor de moeite :)

:o. Deze is beter:

Er zijn twee manieren waarop je het scherm met Windows-opstartinstellingen in Windows 8 kunt weergeven:

• Als je niet bij Windows bent aangemeld, tik of klik je op het aan/uit--pictogram
    b6520ebc-1730-4dd9-9eea-71790654dfaa_5.jpg
    in het aanmeldingsscherm en houdt je Shift ingedrukt, terwijl je vervolgens op Opnieuw opstarten tikt of klikt.
  • Als je je al hebt aangemeld:

1. Veeg vanaf de rechterrand van het scherm en tik achtereenvolgens op Instellingen en Pc-instellingen wijzigen.
  2. Als je met een muis werkt, wijs je de rechterbovenhoek van het scherm aan, beweeg je de muisaanwijzer naar beneden en klik je achtereenvolgens op Instellingen en Pc-instellingen wijzigen.
  3. Tik of klik onder PC-instellingen op Algemeen.
  4. Tik of klik onder Geavanceerde opstartopties op Nu opnieuw opstarten.
  5. Tik of klik op het scherm Een optie selecteren op Probleem oplossen.
  6. Tik of klik op Opstartinstellingen.
  7. Tik of klik op Opnieuw opstarten.
  8. Kies de gewenste instellingen in het scherm Opstartinstellingen.
  9. Meld je bij uw pc aan met een gebruikersaccount dat administratorbevoegdheden heeft.

Sommige van deze opties, waaronder de veilige modus, leiden ertoe dat Windows alleen met de absoluut noodzakelijke programma's worden opgestart. Andere opties leiden ertoe dat Windows wordt opgestart met geavanceerde functies (die normaal gesproken zijn bedoeld voor systeembeheerders en IT-professionals). Zie de MicrosoftMicrosoft-website voor IT-professionals voor meer informatie.
Bron

Hallo dorado,
Ik heb het gelezen, maar ik moet voor deze opties toch echt bij het aanmeldingsscherm komen, maar de pc loopt vast bij "Een ogenblik geduld...". Dus ik kan niet in de veilige modus komen. En hij gaat ook niet automatisch naar dat scherm met die opstartopties.

Groet, xp2

Shift ingedrukt houden tijdens het opstarten werkt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan