windows 8 geheel afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pjotr1357

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2004
Hallo allemaal,

Sinds gisteren heb ik Windows 8 op mijn computer staan. Als ik hem wil geheel wil afsluiten dan druk ik natuurlijk op afsluiten :d

Als hij afgesloten is en ik blijf ervan af blijft de computer uit. Als ik dan mijn beeldscherm wil uitzetten of mijn toetsenbord toevallig beweeg, dan start de computer automatisch op.

Ik vind dit vreemd of hoort dit bij windows 8?

Ik zou het niet weten, maar misschien ligt het eraan dat het eigelijk een touchscreen OS is. Dus misschien wordt hij daarom weer wakker

Hij gaat waarschijnlijk in de slaapstand en sluit niet helemaal af. Ik heb geen W8 maar heb even geneusd op het www en je zal bij de energie instellingen moeten kijken. Daar kan je instellen wat de PC moet doen als je op afsluiten klikt. Nu gaat hij dus naar de slaapstand en dat zal je moeten aanpassen.

Heb zelf shortcuts voor afsluiten gemaakt:

Snelkoppeling > shutdown.exe -s -t 00

de shortcut werkt goed. SUPER.

In het energiebeheer heb ik nu ingesteld dat ik de computer helemaal wil afsluiten en niet snel wil opstarten wat wordt geadviseerd dat is een soort slaapstand.

Ik heb er ook nog een afsluit en restart icoon bij gedaan en vervolgens vastgemaakt aan Start.
Hier staan meer handige shortcuts:

Restart Computer

Shutdown.exe -r -t 00

Lock Workstation

Rundll32.exe User32.dll,LockWorkStation

Hibernate Computer

rundll32.exe PowrProf.dll,SetSuspendState

Sleep Computer

rundll32.exe PowrProf.dll,SetSuspendState 0,1,0

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug