Windows 8 herinstalleren zonder DVD, niet vanaf USB en niet via de Herstel-optie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Royy212

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2011
Hoi,

Sinds gister heb ik een erg irritant virus op mijn computer, eerst had ik een simpele reclame virus verwijderd en later had ik een ander virus en dat houdt dit ongeveer in:

Als ik Windows 8 opstart, dan krijg ik een startscherm te zien met allemaal 'Apps'/Icoontjes. Normaal kan ik op het Bureaublad-icoontje klikken maar door de virus niet meer.
Ik moet hiervoor eerst op meer klikken en dan zie ik alle icoontjes, dan werkt het Bureaublad icoontje wel.

Wanneer ik op het bureaublad ben, dan kan ik niet op mijn taakbalk klikken, maar wanneer ik 1x op Ctr Alt Del klik, dan kan ik mijn taakbalk wel gebruiken.

Wanneer ik Mozilla opstart, dan kan ik rechtsboven niet de knopjes, Afsluiten etc gebruiken.

En op Youtube kan ik niet naar een ander tijdstip als ik een video bekijk.

....

Nou weet ik dat dit niet het virus gedeelte van het Forum is.
Maar ik zou graag mijn PC willen herinstalleren.
Het probleem echter is, dat ik geen CD/DVD heb op vanaf op te starten en Windows te herinstalleren.
Ik heb via een andere PC met windows 8.1 een herstelstation gemaakt en op USB gezet.
Dit werkte echter ook niet, op een gegeven moment kwam er een error dat er dingen ontbreken.
Later heb ik het herstelstation op mijn eigen PC gemaakt en weer op een USB gezet, en hierbij kreeg ik dezelfde error.

En wanneer ik naar Herstellen ga, en dan naar: Alles verwijderen en Windows opnieuw installeren, dan kan ik niet op het knopje 'aan de slag' drukken.

Dus heeft iemand misschien enig idee hoe ik mijn PC met Windows 8 kan herinstalleren/formateren?

Mvg,
Roy

Probeer eens Safe mode en dan Factory reset via het Configuratiescherm, wanneer de PC opstart op F8 rammen, daarna safe mode with networking kiezen. Probeer op het internet te komen en installeer Malwarebyters - Antimalware en voer een snelle scan uit die verhelpt meestal het probleem wel. Werkt dit niet, voer systeemherstel uit via het opstart menu. Meestal Escape of F12 meteen wanneer je de PC opstart.

Ik heb van alles geprobeerd, maar tot nu toe werkt niks.
Ik heb wat foto's gemaakt van deels m'n BIOS en 1 foto van iets anders (volgens mij).

http://share.pho.to/5SzFn

Het gaat eigenlijk vooral om de errors die worden aangegeven.

@xxtristan
Safe Mode en factory reset werk niet, de error die ik krijg staat ook tussen de foto's.
Met moeite kan ik wel van die virus scanners downloaden, maar MBAM heeft niks gevonden.
En systeemherstel via het opstartmenu werkt ook niet, die error staat ook tussen de foto's.

Zojuist heb ik mijn PC overnieuw opgestart en zijn alle problemen vergaan, ik heb echt geen flauw idee waarom. Geen herstel of iets dergelijks gedaan, wel gescand met een virus scanner en alles in quarantaine gezet, maar daarna had ik het probleem nog steeds, tot nu dan.

Ik denk zelf dat het verstandig is om mijn PC te formateren, maar ik heb nog geen idee hoe.
Want ik ben bang dat het misschien weer terugkeert.

EDIT: Ik voel me nu toch wel erg stom.. Ik had blijkbaar toch wel een CD meegekregen, met deze CD kan ik eindelijk formateren..... Maar alsnog vind ik het vreemd dat het
virus zomaar is verdwenen. In ieder geval bedankt voor alle hulp! Ik ga nu direct formateren.

Laatst bewerkt:
Soms moet je een pc helemaal uitzetten en dan pas herstarten ipv direct herstarten. Een koude start noemen ze dat.

Hmm.. Dus ik had gisteren niet geformateerd en had de hele tijd geen last meer.. tot vandaag.
Dus uiteindelijk wel geformateerd en zelfs dit heeft niet geholpen.
Als ik een programam zoals een antivirus gebruik, dan kan ik als ik de antivirus heb opgestart, op 1-2 knopjes klikken, daarna kan ik nergens op klikken, totdat ik Ctrl Alt Del gebruik en taakbeheer weer weg klik, dan kan ik weer 1x klikken op mijn antivirus.

Met Mozilla kon ik met rechtermuisknop (link opslaan als) programma's downloaden, op de normale manier kan dit niet, de download bleef dan vastlopen.
En met IE kan ik niet scrollen op de normale manier, alleen als ik de tekst van de desbetreffende site selecteer en dan mijn muis naar het onderste gedeelte van mijn scherm haal, dan gaat het beeld wel naar benden.
En met zowel Mozilla als IE kan ik niet op YouTube naar een ander tijdstip gaan, wel kan ik pauzeren.

Avast anti-virus heeft met een volledige scan niets gevonden.
En MBAM heeft met een volledige scan ook niets gevonden.

Iemand enig idee, wat ik nu kan doen?

EDIT: Ik heb dus nu een koude start gedaan na het formateren en alles is weer weg of nja 'weg', ik weet nu niet of het terugkeert.
EDIT2: Zojuist de pc overnieuw opgestart en het is weer terug.

Laatst bewerkt:
Probeer eens een rescue USB aan te maken, of koop een USB, zijn al voor 5 euro, doe er Hitman Pro erop, en laat m scannen :).

Hehe, wat blijkt nou, het ligt aan de muis...
Op één site kwam ik meerdere mensen met hetzelfde probleem tegen.
En onderling vonden zij het ook raar, dat het aan de muis zou kunnen liggen.
Uiteindelijk was bij iedereen het probleem opgelost met een andere muis, net zoals bij mij.

Nogmaals bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan