Windows 8 installeren als update in VMWare in Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

fmulders

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2012
Ik heb een laptop met prima specs. Het besturingssysteem in W7. Er is een virtuele machine geinstaleerd met diverde besturingssystemen: W-XP, IoS, Ubuntu. Bij de koop van de laptop hebben we een voucher gekregen voor een update naar W8.
Nu willen we niet het hele systeem upgraden naar W8, maar er wel wat mee experimenteren.
Is het een mogelijkheid om binnen de virtual machine nogmaals W7 te installeren en alleen deze te updaten naar W8?
En zo ja, hoe werkt dit. Er mag niets misgaan, de laptop is nodig voor school.

Alvast bedankt voor het antwoorden

Dus je wilt naar 8 als huidige OS maar in 8 wil je VMware met Windows 7? Zoja: Dit heb ik ook en het werkt perfect.

Nee, ik wil het huidige OS Windosw 7 behouden. In de VM wil ik Windows 8 installeren. Maar omdat de voucher geldt voor een update van 7 naar 8, is het denk ik nodig om dus virtueel eerst W7 te installeren voordat ik aan de slag kan met W8.

Dat had ik al wel bedacht. Hoewel... Vroeger was het voldoende om even de diskette van W3.11 in de drive te hebben en dan rechtstreeks de update van W95 te installeren
maar de vraag was......... werkt dat ook op de manier zoals we willen. Kán ik in VM nomaals W7 installeren als dat ook al de OS van het systeem is ?

Ja dat kan wel. Ik heb zelf ook met 7 gewerkt + 7 op VMware en hetzelfde geld voor Windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan