Windows 8 installeren op nieuwe ssd

Status
Niet open voor verdere reacties.

91098

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2014
Berichten
9
hallo,

Ik heb op mijn pc momenteel 3 schijven, 1 ssd van 240 gb, 1 hdd van 1tb en 1hdd van 4tb.
nu wil ik binnenkort van mijn windows 7 naar 8.1 overstappen maar heb wat vraagjes.

- ik wil de nieuwe windows op een nieuwe (nog te kopen) kleinere ssd (60 gb) zetten. alleen hoe krijg ik dit voor elkaar? want mijn oude sdd staat nu als C: schijf natuurlijk en ik wil de nieuwe ssd graag als C: hebben.
- hoe zit het met mijn andere hdd´s? moet ik die opnieuw formatteren als ik 8.1 installeer of zou die ze nog moeten herkennen zoals ze nu zijn? (dit ivm met dat ik anders 3 tb aan data ergens anders tijdelijk moet zien op te slaan om later weer terug te zetten.
- en iemand die een goeie kleine ssd voor mij weet die goed geschikt is om windows op te zetten???

Hoor graag van jullie

Gr. Richard
 
Waarom zou je een nieuwe SSD willen terwijl je er al een hebt? Das niet duidelijk.
Simpelste werkwijze voor wat je wilt:
* verwijder ALLE huidige schijven in je pc
* sluit de nieuwe SSD aan op de kabel waar eerst de oude zat
* installeer Windows.
Klaar?
Dan zet je alle andere schijven in je systeem en die zullen dan als D, E, F, etc herkend worden.
In principe moet je bij de oude gegevens moeten kunnen, en anders moet je jezelf of iedereen even toevoegen bij de rechten van de schijven (r-muis op de schijfletter en dan rechten of zo.)
 
de reden voor de nieuwe ssd is omdat ik graag alle ruimte van mijn andere ssd wil benutten voor mijn games ( houd van snelle laadtijden :) )
maar nee dan is dat duidelijk. gewoon even alles loskoppelen en zodra wiindows draait op me nieuwe ssd alles weer aankoppelen.
bedankt voor de reactie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan