windows 8 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthijspc

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2012
Berichten
300
hallo,
ik heb op mijn pc windows 8 geïnstalleerd.
mijn broertje wilt het ook, maar hij heeft geen lege schijf (die had ik wel, daar staat mijn windows 8 op).
dus moet ik windows 8 op een aparte partitie installeren, maar hoe groot moet die zijn?
alvast bedankt
matthijspc
 
vergroten kan met Partition Magic maar dan zou ik nu direct wat meer nemen als dat mogelijk is.
 
Ik heb nu een partitie van 30gb aangemaakt maar er staat: windows can't be installed on this drive
Wat moet ik doen?
 
Heb je wel backups gemaakt van zijn bestanden want als er problemen zijn is die alles kwijt.
Het is een schone installatie dus je hele schijf opnieuw indelen alles er af.
windows8/setup-procedure
 
Je kan ook gewoon je Harde Schijf verwijderen hoor.
Gewoon een Clean Installation doen op je harde schijf.
Tijdens de windows 8 installatie moet je een optie hebben waarmee je de Harde schijf waarop je win8 wilt installeren kunt selecteren.
Selecteer je harde schijf (meestal C) en druk op Verwijderen.
Nu moet je normaal windows 8 kunnen installeren op je broer zijn PC/LAPTOP
 
in heb er maar voor gekozen om windows 8 op een harde schijf te installeren. (niet C/ maar D/)
alle bestanden eraf gehaald, geformatteerd en installeren.
nu heb ik wel een partitie met 30GB ruimte, kan ik die met een schijf samen voegen?
 
Ja dat kan als de gegevens veilig hebt gesteld die er op staan kun je gewoon van uit de installatie windows 8 aangegeven hoe groot je de partitie wilt.
Kijk even op DEZE SITE daar staat het goed beschreven.

Succes
 
Zorg wel dat als je win 8 opstart dat de partitie van win 7 niet zichtbaar is (hidden maken) en anders om.
Doe je dat niet, dan zou je per ongeluk een partitie kunnen beschadigen. Zeker als je programma's gebruikt dat snelkoppelingen ed naloopt of ze correct zijn.
Verder kun je dan zowel 7 als 8 in c: opstarten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan