Windows 8 kan 5ghz wifi niet vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SnowLeopard

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2011
Goedemorgen,

Mijn Asus N53SV-SZ404V kan niet het 5ghz netwerk vinden wat word uitgezonden door mijn Netgear WNDR3700 router.
Weet iemand wat dit kan zijn?

alvast bedankt,

Groetjes, John

Dit heb ik gevonden: Verbinding (wlan) 802.11n, 802.11b, 802.11g

Maar dan is ie volgensmij niet geschikt voor 5ghz ? of wel?

Grote kans van niet, omdat die meestal worden aangeduid met AGN. Kan zo ook niet direct vinden, maar onder op je laptop bij de specificaties zou het type wlan adapter moeten staan.

Heb dit gevonden denk dat het dus niet mogelijk is met deze adapter, weet iemand of zo'n adapter te vervangen is. En welke ik dan moet hebben.
WIFI.jpg

Aangezien het een laptop is hebben ze gekozen voor een 2,4GHz n adapter, die is overal te gebruiken, 5GHz zit soms in routers.
Kan geen pci-e wifi kaartje vinden voor een laptop in dual-band, een USB wifi dongle is wel mogelijk.
Overigens maakt het thuis vaak niet uit omdat die 2,4GHz band niet zo belast is, enige voordeel van een 5GHz band is dat die vaak storingsvrij is maar qua snelheid maakt het ipp niet uit.

Dat is niet helemaal waar:

De throughput over 5GHz is wel hoger. De breedte van het kanaal is namelijk groter. Het nadeel is wel dat je die throughput alleen haalt over kortere afstanden, omdat de hogere frequentie makkelijk gedempt wordt door materiaal.

Op ongeveer 5-7 meter (afhankelijk van opzet en materiaal in je huis) is de bandbreedte ongeveer hetzelfde. Overigens zijn er bij mij in de buurt 18!!! netwerken op de 2,4 band en merk je het verschil in prestaties wel erg duidelijk:

96 Mb op 5ghz, 54 Mb op 2,4 GHz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan