Windows 8 maakt geen verbinding met draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

copernic12

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2013
Berichten
8
Goede avond,

Vandaag is mijn nieuwe windows 8 ideapad binnen gekomen. Hij wil echter geen verbinding maken met het draadloos netwerk. Hij vindt hem wel maar zodra ik het wachtwoord invul geeft hij simpelweg aan dat geen verbinding kan worden gemaakt. Ik ben zelf wat aan het trouble shooten gegaan maar kom er niet uit.

Het betreft een ideapad U310 met windows 8 64b en een huawei HG655d router

- drivers zijn up to date
- anti virus en firewall zijn het probleem niet
- Ik heb wel verbinding via de ethernet kabel
- andere laptops en pc's kunnen wel op het netwerk.
- Beveiliging router WPA-2 en versleuteling AES

Ik heb zelf nog geen ervaring met windows 8 en ik kom er niet uit.
 
@copernic12,

Zeker weten dat je het wachtwoord goed heb ingevuld, incl. evt. hoofdletters ? Heb je in de router misschien toegang op basis van MAC-adres aan staan of DHCP uit. Kijk of de pad de juiste type beveiliging kiest (WPA2-AES), met de controle van deze zaken zou het toch moeten lukken.
 
@TDis

- Wachtwoord vandaag al zeer vaak ingevuld ;) pc en andere laptop(mac) ook werken gewoon.
- DHCP staat aan.
- Geen MAC filter
- beveiliging is idd WPA2-AES

Nog meer ideeen?
 
@copernic12,

Heb je voor mij het exacte merk / type van de pad ?
 
@copernic12,

Staat er rood kruis of een geel driehoekje op je draadloze verbinding ?
 
@TDis,

Als hij het wachtwoord invult staat er een geel sterretje...

@TS,

Maakt hij wel verbinding als je de beveiliging tijdelijk uit doet?
 
@TDis Als ik de ethernetkabel eruit HAAL geeft hij alleen aan dat er draadloze netwerken binnen bereik zijn.

@Nicj56 Ik heb geprobeerd de firewall van de router tijdelijk uit te zetten maar dit had geen effect
 
@copernic12,

En als je nu probeert om je draadloze verbinding keihard in te stellen door een vast Ip-adres e.d. in te stellen.
 
Buiten de DHCP scope