Windows 8 maakt geen verbinding met draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

copernic12

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2013
Berichten
8
Goede avond,

Vandaag is mijn nieuwe windows 8 ideapad binnen gekomen. Hij wil echter geen verbinding maken met het draadloos netwerk. Hij vindt hem wel maar zodra ik het wachtwoord invul geeft hij simpelweg aan dat geen verbinding kan worden gemaakt. Ik ben zelf wat aan het trouble shooten gegaan maar kom er niet uit.

Het betreft een ideapad U310 met windows 8 64b en een huawei HG655d router

- drivers zijn up to date
- anti virus en firewall zijn het probleem niet
- Ik heb wel verbinding via de ethernet kabel
- andere laptops en pc's kunnen wel op het netwerk.
- Beveiliging router WPA-2 en versleuteling AES

Ik heb zelf nog geen ervaring met windows 8 en ik kom er niet uit.
 
@copernic12,

Zeker weten dat je het wachtwoord goed heb ingevuld, incl. evt. hoofdletters ? Heb je in de router misschien toegang op basis van MAC-adres aan staan of DHCP uit. Kijk of de pad de juiste type beveiliging kiest (WPA2-AES), met de controle van deze zaken zou het toch moeten lukken.
 
@TDis

- Wachtwoord vandaag al zeer vaak ingevuld ;) pc en andere laptop(mac) ook werken gewoon.
- DHCP staat aan.
- Geen MAC filter
- beveiliging is idd WPA2-AES

Nog meer ideeen?
 
@copernic12,

Heb je voor mij het exacte merk / type van de pad ?
 
@copernic12,

Staat er rood kruis of een geel driehoekje op je draadloze verbinding ?
 
@TDis,

Als hij het wachtwoord invult staat er een geel sterretje...

@TS,

Maakt hij wel verbinding als je de beveiliging tijdelijk uit doet?
 
@TDis Als ik de ethernetkabel eruit HAAL geeft hij alleen aan dat er draadloze netwerken binnen bereik zijn.

@Nicj56 Ik heb geprobeerd de firewall van de router tijdelijk uit te zetten maar dit had geen effect
 
@copernic12,

En als je nu probeert om je draadloze verbinding keihard in te stellen door een vast Ip-adres e.d. in te stellen.
 
Buiten de DHCP scope

een vast ip te geven via mac adress
Zoals TDis aangeeft.

EDIT: product: Lenovo® U310 IdeaPad® Ultrabook
Staat bekend om zijn slechte Wireless dit is erkend door Lenovo zelf. Zo snel nog geen updates hierover gevonden.
Des ondanks heeft het een goeie wirelesskaart.

Zet de router op een heel ander kanaal bijvoorbeeld 4-6. en zorg dat 802.11n aanstaat ( waarschijnlijk wel aangezien je laptop werkt )
 
Laatst bewerkt:
Dus gewoon de router van DHCP naar static? en wifi kanaal 6? Want dat werkt niet.

@WijnenIT ik ben bekend met dit probleem maar dat schijnt met de pads uit 2013 te zijn verholpen.
 
nee niet DHCP uit zetten.

De DHCP heeft een scope van hoeveel gebruikers met DHCP connectie kunnen maken.

Meestal direct onder de DHCP scope staat. Statisch ip leases.

Hier voer je een IP adress in dat buiten de DHCP scope valt en koppel je het MAC adress aan van de Lenovo pad.
Hierna stel je op de Lenovo het zelfde ip adress in als waarop je op de router het op gekoppeld hebt.

@copernic12 ( bericht aanpassen gebruiken aub;) )
Nog niet helemaal er zouden updates voor komen en nieuwe drivers. ( althans ik heb ze nog niet kunnen vinden: nieuwste driver voor wireless lan is van 26 Dec 2012 )
Anders probeer het maar gewoon eens als je deze driver nog niet hebt althans: http://support.lenovo.com/en_US/downloads/detail.page?DocID=DS031447
 
Laatst bewerkt:
wifi 1.jpgNieuwe afbeelding (1).jpgNieuwe afbeelding (2).jpg

Dit zijn de instellingen op dit moment. Zou je precies kunnen aangeven wat ik moet veranderen. Dit is geen dagelijkse kost voor mij...
 
Als je nu dus je lenovo aansluit kun je bij WAN het apparaat zien.
Selecteer deze en kijk onder aan staat ip-adress type.
Verander DHCP naar static of hoe het daar genoemd staat ( heb zelf geen ervaring met de interface de huawei )
Al zijn de instellingen altijd het zelfde bij de routers. Dus je hoeft niet bang te zijn dat er iets fout gaat.

Tevens staat boven bij WAN ( nieuw ). Dit zou eventueel wel een statische verbinding kunnen samenstellen.

Graag ook antwoord van personen die meer ervaring hebben met de Huawei routers.
Anders moet ik alles gaan opzoeken en kost me eigenlijk te veel tijd van mijn werk.
 
@copernic12,

Waar ik net aan zit te denken, kijk eens naar de mogelijkheid van logbestanden in de huawei. Als je daarin alle acties kunt laten loggen zou je mogelijk kunnen zien wat er in je router gebeurt op het moment dat de pad probeert aan te melden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan