windows 8 melding te weinig intern geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

12youri12

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2011
ik krijg vaak een melding dat ik de weinig intern geheugen beschikbaar terwijl ik minecraft speel ik heb 8 gb ram
als ik bij een melding taakbeheer open staat daar dat ik maar 3 gb in gebruik heb en minecraft gebruikt er een gb van
ik heb minecraft wel 4 gb ram toegewezen naardat ik een upgrade van 4 naar 8 gb ram had gedaan
ik nergeer de meldingen nu altijd gewoon
maar toch wil ik het oplossen
alvast bedankt

en als je windows zelf het laat regelen ,die toedeling van geheugen????

dan gebruikt minecraft rond de 1 gb in gebruik van de 1(was anders rond de 1,5 in gebruik door minecraft) maar dan krijg ik vaak error's van minecraft afsluit met de error:
out of memory

Maar soms zegt windows dat je niet genoeg intern geheugen hebt, en is het het geheugen van de videokaart.
Ook een videokaart heeft ram geheugen, is die groot genoeg?
en je virtuele geheugen, hoe is die ingesteld?
De aanbevolen vereisten voor het videogeheugen las ik voor minecraft is 500MHz
Zit je daarmee aan het minimum, kan je de videoinstellingen van het spel ook wat minder instellen om te kijken of de melding weg blijft?

Laatst bewerkt:
mijn video kaart heeft 1gb en virtueel geheugen heb ik uit staan omdat ik een ssd heb

minecraft heeft altijd soepel gelopen

Laatst bewerkt:
De dvd van windows zit ook memtest op.
En hoe ziet die melding er uit?
en is op een ssd kaart geen virtueel geheugen nodig?
Of is deze uitgeschakeld omdat het geheugen van een SSD-schijf niet bestand is tegen de vele schrijfacties?
Je kan je virtuele geheugen ook op een vaste schijf instellen, probeer dat eens.
Je kan kiezen op welk station je je virtuele geheugen laat staan.
Misschien heb je nu dus je hele virtuele geheugen uitgeschakeld en krijg je daar een melding van.
Hoeveel partities heeft je interne schijf? de gewone hdd? dan wordt pagefile.sys gewoon op het door jou gekozen station gezet, en heb je er op je sdd kaart geen last van.
Onder Station [volumenaam] kies je een partitie van je harde schijf ipv je ssd kaart.
Stel die in tot een maximale hoogte van 800MB.
Succes.
bf25ac.jpg

http://www.schoonepc.nl/instal/instellingen-ssd-schijf.html

PS
Je kan nog zoveel RAM in je pc zetten, en virtueel geheugen niet nodig hebben, windows blijft er toch om janken.
Je kan wel je balloontips op disabled zetten in het register, maar dan zie je geen enkele ballontip meer.
Zie je nu een geel driehoekje bij de klok als windows om geheugen zeurt?
Ik had het vroeger met XP ook, 4GB geheugen, virtueel geheugen uit, en windows maar zeuren....

Laatst bewerkt:
@Erik777,

Het is niet nodig om te verzoeken een topic op "Opgelost" te zetten. Er wordt na twee weken geen reactie van de TS een mail gestuurd. Daarom je bericht verwijderd.

ik heb de meldin al een lange tijd niet meer gehad dus ik denk dat het is opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan