Windows 8 naar Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smitty89

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2010
Ik hoop dat ik hier goed zit, maar ik zit met een probleem. Ik heb op mijn laptop HP 15-n050ed (halfjaar oud) Windows 8, maar kan daar helemaal niks mee. Nu heb ik een Windows 7 ISO en die gebrand op cd en geinstalleerd (naar mijn idee). Het probleem is nu alleen dat hij in een startup loop zit en ik bij de recovery alleen Windows 7 zie staan. Als ik die selecteer zit hij vervolgens weer in de startup loop... :S

Wat kan ik hier aan doen om alles werkend te krijgen?

Ik moest een partitie kiezen, dus heb de grootste gedaan.. Er stonden een aantal van een aantal MB op.

ik heb toen ook iet raars gehad maar dat kwam dus omdat ik niet al die windows 8 partities had verwijdert .
bij mij laadde hij win7 en win 8 gelijk maar dan kreeg ik een bleu screen en zij hij dat hij moest recoveren alleen dat was nog win 8 dus later heb ik win7 opnieuw geinstaleerd maar eerst alle partities van win 8 eraf gegooid en 1 grote partitie gemaakt en die geformateerd en win7 opgezet.
mvg bryan

Hoe kom ik nu nog bij de partities om alles alsnog aan te kunnen passen?

kan jij in windows 7 komen?
zo ja
klik dan op start en dan rechtermuisknop op computer en ga naar beheren dan krijg je een scherm voor je en klik je op opslag en dan schijfbeheer en zie je partities en andere hdd's

Laatst bewerkt:
Lees eerst maar eens, dat het niet zo eenvoudig is: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2417360,00.asp

Geef daarom eerst eens aan, wat je precies wilt.

Heb je vooraf gecontroleerd of ALLE Win7 drivers er zijn bij HP?
Mag de hele schijf leeg, dan de hele schijf opnieuw formateren en daarmee met een installatie dvd Win7 opnieuw installeren.

Laatst bewerkt:
Nee ik kom helemaal nergens in Bryan88. Ik krijg de opties: Safe Mode, Safe Mode with networking ed. Dus kies daar voor Start Windows Normally.. Vervolgens komt het 'starting Windows' scherm en krijg ik daarna gelijk weer de Safe Mode ed weer.

Ja dat heb ik gecontroleerd Zoeff. Alle drivers zijn er. Hoe kan ik de schijf nu nog formatteren?

Laatst bewerkt:
dan zou ik inderdaad gewoon de win7 disk erin doen en opnieuw installeren deze keer wel de hele schijf leeg halen en dan denk ik dat het wel werkt

is je cd/dvd drive niet kapot?

Check in je bios of je drive herkend wordt. Daarna in het opstartscherm kijken welke F toets voor bootmenu is bestemd, en via dat aangeven dat je vanaf cd wilt booten. Werkt dat ook niet, dan heb je of een kappote cd/dvd drive

Laatst bewerkt:
Ik kan nu geen opstart cd meer maken.. Ik heb nu alleen nog een kleine laptop waar geen cd in kan..

Haal de schijf eruit en formateer deze opnieuw in een externe behuizing.

heb je al andere disks geprobeerd om te zien of het niet aan de win7 disk ligt?

ps heb je ergens een usb stick want je kan ook een bootable usb stick maken met win7 erop en die in je pc doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan