Windows 8 OEM windows licentie key is weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

rennne

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2013
Hallo,

Microsoft heeft iets nieuws uitgevonden.
Er wordt sinds kort geen licentie sticker meer op de laptop geplakt, maar geëncrypteerd in de bios.
Dus als je Windows crashed kun je deze niet meer activeren na een installatie van Windows 8 OEM.
Dit kan allen als je de herstel cd's van (hp in dit geval) besteld en een hp recovery uitvoert.

Wat ik me helemaal afvraag is wat er met je licentie gebeurd als je moederbord kapot gaat.

Ik heb al verschillende keren met HP gebeld maar hun hebben ook geen oplossing.

Heeft iemand al een workaround gevonden hiervoor?

Meer info: http://reviews.cnet.com/8301-33642_7-57554240-292/windows-8-moves-to-bios-based-product-keys/

Hallo,

Microsoft heeft iets nieuws uitgevonden.
Er wordt sinds kort geen licentie sticker meer op de laptop geplakt, maar geëncrypteerd in de bios....../[/url]

helaas klopt dit, en zou je moederbord in garantie moeten zitten.
als je moederbord stuk zou gaan, zou je dus in de garantieperiode een nieuwe moeten krijgen.
als die buiten de garantie zit. ben ik zelf bang dat de licentie verloren is.
de machines die gedowngrade zijn van fabriek af kan je ook niet normaal herinstalleren.
de key die er in zit is namelijk een leverancierscode( bijv HP) en kan je niet gebruiken om een oem te installeren
je moet dan dus Windows 8 van de recovery disks moeten installeeren en dan downgraden naar 7

ik doe op mijn werk veel voorinstallaties van machines, en installeer dan altijd de nieuwe pc, Opnieuw, maar dan schoon.
dan dit al die (in mijn en de klant zijn mening) HP troep er niet op, die overigens helemaal niet nodig is.

nu kunnen wij dus geen schone pc meer afleveren , maar moet dit met HP troep.
ook je de software zou verwijderen, blijft er altijd troep achter,

hier gaan gok ik nog wel wat klachten en discussies over ontstaan met micorsoft, er zal vast wel weer een tool komen, die de chip met Windows licentie opnieuw kan flashen naar bijv een oem key.
voor nu ben ik bang dat we aan de microsoft/leveranciers recovery schijfjes vast zitten.

Greetz
Bas

Hoe doen ze dat dan? Die key in bios/moeder zetten? Kunnen we dat zelf ook doen?

Wat een nieuws, ik las er op verschillende engelse sites er over, ik las ook dat het oem nummer bij nieuwe windows 8 computers waarschijnlijk ook in het chassie van de computer gestanst gaat worden, dat moet dan de sticker vervangen.
HEt zou toch te belachelijk zijn als je niet gewoon windows 8 van dezelfde versie op een merk pc of laptop zou kunnen installeren, ik zou niet eens zonder kunnen, omdat ik 1 besturingssysteem op een pc/laptop te weinig vindt, ik wil er minimaal 2 op kunnen starten.
Zo heb ik op mijn laptop windows 7 geinstalleerd, diezelfde versie had ik op dvd van mij PC.
Ook XP heb ik er op geinstalleerd, het is gewoon handig als er onverhoops toch iets in de soep loopt zo een ander systeem te kunnen starten en altijd bij al je bestanden te kunnen, toch?
Ik ben benieuwd hoe het af gaat lopen, want deze methodes worden niet door microsoft ontwikkeld om ons te pesten, maar heeft alles te maken met criminele activiteiten die altijd weer manieren vinden om toch alles illegaal aan het werk te krijgen.
Nu hebben hackers weer een nieuwe uitdaging las ik ook al, dat alles om illegaal gebruik van windows tegen te gaan.
En als activeren niet zou lukken, en je bent niet illegaal bezig, kan je altijd microsoft bellen.
Ik las ook al meningen dat het er om zou gaan dat consumenten dan sneller weer moeten kopen, maar ik heb de ervaring als activeren niet lukt en je hebt verbinding en bent niet illegaal bezig en je belt microsoft nederland, het zo is gepiept.
Ik vraag me wel af waarom ze de key zo hebben encrypted voor gebruikers, terwijl er al programmaatjes zijn om de key toch te kunnen zien.
Het probleem is dan met die key windows 8 op een ander systeem installeren, stel je computer is stuk en je wil die windows meenemen naar een volgend systeem, wat niet op gaat in geval van recovery systemen.

Ik las van Basdejongg dat hij dan niet meer windows op een merk pc/laptop kon installeren met diezelfde key.
Maar is dat wel echt zo als het dezelfde versie is waar de key voor bestemd is?
Omdat als je windows 8 dan installeerd die key automatisch ingevuld wordt via de gegevens uit de bios?

Of is het als je een stand alone oem versie installeerd dat je dan moet typen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan