windows 8 opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

larsjanssen6

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2013
Hallo,

Ik heb momenteel windows 8 op mijn pc staan. Maar het is allemaal erg traag dus
ik wil het helemaal opnieuw installeren. De bestanden die nu op mijn windows 8 staan wil ik ook graag allemaal
weg hebben. Dus ik wil gewoon een helemaal nieuw (leeg) besturingssysteem op mijn computer hebben. Alleen hoe doe ik dit? Als ik de windows cd er in doe dan installeert windows zich wel op nieuw maar mijn bestanden staan er dan weer op en die wil ik juist weg hebben.

Iemand een idee hoe ik dit doe?

Thankss

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit kan je doen door in het installatie menu van Windows je schijf te formatteren (ziet er uit als een gummetje). Welke Windows installeer je er nu op, ik weet dat dat bij Vista en Windows 7 kan. Bij XP kan dat ook maar dan moet je een bepaalde toets in duwen (heet wel gewoon ook formatteren).

Aangezien dit een vraag is betrekkende je besturingssysteem:

Topic verplaatst van Software - Overige software ---> Besturingssystemen - Windows 8.

Succes met je vraag.

Dit hoeft niet met de CD. Dit kan middels een nieuwe functie in Windows. Zie deze link voor een uitgebreide beschrijving: klikkerdeklik!

Hoi Lars,

Het is heel makkelijk, als je tenminste weet hoe, dat is altijd zo he...

Opstarten vanaf de DVD, druk een toets om van DVD op te starten, INSTALLEREN, AANGEPASTE INSTALLATIE, dan selecteer je de partitie waar Windows nu op staat ( C: ), en dan kun je onder dat schermpje kiezen voor partitie verwijderen of formatteren, VOLGENDE, en de installatie begint.

Succes!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan