Windows 8 overal meenemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakmen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Hallo Help mij leden,

Ik wil mijn Windows 8 overal meenemen is dat mogelijk? Ik bedoel een nieuwe harde schijf gaan kopen en daarop Windows 8 zetten en dan de harde schijf meenemen als het nodig is.
Is dat mogelijk? Zo ja hoe?

Ja dat is mogelijk.
Hardeschrijf kopen en windows 8 instaleren, updaten via autimatische update. Bracket kopen.

In elk willekeurige pc je bracket in het systeem doen en aan de slag ;)
Anders kan je nog altijd de HD van de andere pc los koppelen en jou hardeschrijf eraan vast koppelen :P

Laatst bewerkt:
Moet ik als ik op die PC mijn harde schijf aansluit iets doen bv. bij het opstarten F8 of op F10 drukken?

nee dat hoeft opzich niet. gewoon harde schijf erin en kijken wat er gebeurd... :)

Is er geen Nederlandse versie van die artikel?

Technisch gesproken kun je die schijf gewoon meenemen natuurlijk. Waarschijnlijk bedoel je dat je ook Windows 8 op een andere plek wilt starten. Dat zal dan niet zomaar lukken. Windows is systeemgebonden. Al is het maar vanwege de licentie

Lange Pier: Ik denk dat het wel gaat met Windows to go want het staat in Wikipedia dat je die met een USB en met een harde schijf kan.Maar ik weet het niet zeker en als dat kan hoe moet ik het dan doen?

Laatst bewerkt:
Topic opgeschoond, we gaan elkaar hier niet afkatten. We gaan hier op een normale manier met elkaar om!
Niemand heeft voor 100% de wijsheid in pacht, dus omdat nu meteen als onzin te bestempelen....
@wakmen
Wikipedia is geen 100% betrouwbare bron.

@RogerS:Wat bedoel je met:
Werkt alleen met een Enterprise uitvoering van Windows 8 (die heb je normaal gesproken niet) ?

Laatst bewerkt:
Als het al werkt, denk ik niet dat het soepel loopt. Ik had ooit een game op een (dan wel usb 2.0) losse hdd gezet en dat was al traag... -misschien is windows to go hier op gemaakt, geen idee)

Ik denk het eerste waarom het niet soepel liep dat het aan jou USB 2.0 lag en je hebt waarschijnlijk een normale Windows gebruikt?
En het was een game bij jou.Bij mij gaat het over een hele besturingssysteem op een harde schijf van 1 TB .

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, dus dat is zwaarder dan een game. En ik weet dat het aan usb 2.0 kan liggen, daarom zet ik het erbij. En is jouw hdd dan 3.0 (en alle pc's ook)? Ik denk dat de meeste niet-win8 computers niet altijd een 3.0 poort hebben...

@Wakmen. Ik bedoelde met enterprise, dat dit een versie is die meestal alleen door grote bedrijven wordt gebruikt.

Kan het ook allemaal zo snel niet vinden. Maar het feit dat je een Windows 7 of 8 op je computer moet hebben om Windows 8 to go te kunnen draaien impliceert dat hij niet alle bestanden van de usb gebruikt, maar ook die op de lokale computer. Ik vermoed dat een aantal essentiele bestanden en instellingen op de stick worden gezet en de rest gewoon lokaal. Dat zou ook meteen het snelheidsprobleem van usb 2.0 oplossen.

Ik snap wat je nu bedoelt.De PC's waarop ik mijn besturingssysteem zal draaien zullen allemaal Windows 7 zijn en sommige zelf misschien Windows 8.En is Windows To Go al uitgekomen ? Ondertussen zoek ik ook zelf.
En moet ik dan Windows To Go 8 aanschaffen,of gaat het met gewoon Windows 8 pro of enterprise?Ik heb gezocht en iedereen gebruikte een USB.Kan het dan niet met een HDD?

Laatst bewerkt:
Bedankt iedereen.Het gaat niet met Windows 8 pro en voor enterprise heb ik nog niet genoeg gespaard.Dus moet ik wat wachten
Nog maal bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan