Windows 8 PC krijg geen ip adress

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juxture

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2013
Hallo allemaal,

Ten eerste ben ik nieuw op dit forum en hoop ik dat ik de vraag goed heb geplaatst.

Nu dan het probleem:

Gisteren via MSDN windows 8 gedownload en dit op een computer geinstalleerd aangezien deze toch een reinstall nodig had.
Nu zit ik dus met het probleem dat hij om de een of andere reden geen ip adress toegewezen krijgt van de router zijn dhcp.

Alle andere bekabelde en wifi apparaten werken probleemloos, inclusief mijn eigen laptop die ook windows 8 draait.

Het betreft een computer met een Qualcom Atheros AR8151 gigabit netwerk kaart.

ik heb al een aantal dingen geprobeerd :
1. Router opnieuwd opgestart
Computer heeft ongeveer 5 minuten internet , daarna valt het weer weg.
2. Ipconfig /release en daarna ipconfig /renew
Kan niet worden uitgevoerd omdat de DHCP server niet gevonden kan worden.
3. Voorgeinstalleerde windows 8 drivers verwijderd en de drivers van qualcom zelf geinstalleerd
probleem blijft bestaan
4. In de router in de DHCP tabel de betreffende computer (en de oude verwijzing naar de windows 7 machine) verwijderd, opnieuw geprobeerd een ip adress te verkrijgen
Hij duikt opnieuwd op in de router met 169.254.132.64 (kan dus geen ip adress krijgen )
(edit)
5. Alles statisch ingesteld ( ip adress, gateway en dns )
0 verbinding, kan niet eens pingen naar de router.
(einde edit)

Ik ben nu echt ten einde raad, hoop dat iemand mij kan helpen dit probleem op te lossen.
De router is een Fritzbox 7340 van XS4ALL

alvast bedankt ,

Rob

Laatst bewerkt:
Hier ging ik niet van uit, aangezien na een reboot van de router de pc zo'n 5 min internet heeft (en dus ook een ip van dhcp)
toch even een andere kabel gehaald (waar van ik weet dat die werkt) deze op de andere poort van de fritzbox aangesloten
zonder succes.

Voor mij is het vreemde, elke keer als ik de router restart door de stroom zo'n 10 seconde er uit te halen, de pc tijdelijk verbiding heeft met het internet..

kleine update :

het lijkt een defecte poort op de fritzbox te zijn, aangezien wanneer ik de nieuwe of oude kabel ertussen doe op de andere poort , dhcp tabel opschoon
en dan een ipconfig /renew het allemaal werkt.

ga nog even verder testen.

Erg bedankt voor de suggestie!

Update :

Na het proberen van mijn laptop op de "defecte poort" kreeg ook deze geen ip adress.
Wanneer ik dan de kabel wissel van poort, werkt het gewoon naar behoren.

Dus het probleem is hierbij opgelost, ga even met xs4all bellen of ze een nieuwe router op kunnen sturen aangezien we beide poorten nodig hebben ( zijn er maar 2 -_- )

Cheers!

Beste Juxture, van harte welkom op Helpmij.nl :thumb:
Ik zag dat je vraag opgelost was. Zou je in het vervolg de status van je vraag willen aanpassen naar "opgelost" rechts onderaan je eerste bericht. Dank je wel. Ik heb het nu even voor je gedaan.
Gezien de vraagstelling en uitkomst ook gelijk even in een geschiktere sectie gezet

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan