Hallo allemaal,
Ten eerste ben ik nieuw op dit forum en hoop ik dat ik de vraag goed heb geplaatst.
Nu dan het probleem:
Gisteren via MSDN windows 8 gedownload en dit op een computer geinstalleerd aangezien deze toch een reinstall nodig had.
Nu zit ik dus met het probleem dat hij om de een of andere reden geen ip adress toegewezen krijgt van de router zijn dhcp.
Alle andere bekabelde en wifi apparaten werken probleemloos, inclusief mijn eigen laptop die ook windows 8 draait.
Het betreft een computer met een Qualcom Atheros AR8151 gigabit netwerk kaart.
ik heb al een aantal dingen geprobeerd :
1. Router opnieuwd opgestart
Computer heeft ongeveer 5 minuten internet , daarna valt het weer weg.
2. Ipconfig /release en daarna ipconfig /renew
Kan niet worden uitgevoerd omdat de DHCP server niet gevonden kan worden.
3. Voorgeinstalleerde windows 8 drivers verwijderd en de drivers van qualcom zelf geinstalleerd
probleem blijft bestaan
4. In de router in de DHCP tabel de betreffende computer (en de oude verwijzing naar de windows 7 machine) verwijderd, opnieuw geprobeerd een ip adress te verkrijgen
Hij duikt opnieuwd op in de router met 169.254.132.64 (kan dus geen ip adress krijgen )
(edit)
5. Alles statisch ingesteld ( ip adress, gateway en dns )
0 verbinding, kan niet eens pingen naar de router.
(einde edit)
Ik ben nu echt ten einde raad, hoop dat iemand mij kan helpen dit probleem op te lossen.
De router is een Fritzbox 7340 van XS4ALL
alvast bedankt ,
Rob
Ten eerste ben ik nieuw op dit forum en hoop ik dat ik de vraag goed heb geplaatst.
Nu dan het probleem:
Gisteren via MSDN windows 8 gedownload en dit op een computer geinstalleerd aangezien deze toch een reinstall nodig had.
Nu zit ik dus met het probleem dat hij om de een of andere reden geen ip adress toegewezen krijgt van de router zijn dhcp.
Alle andere bekabelde en wifi apparaten werken probleemloos, inclusief mijn eigen laptop die ook windows 8 draait.
Het betreft een computer met een Qualcom Atheros AR8151 gigabit netwerk kaart.
ik heb al een aantal dingen geprobeerd :
1. Router opnieuwd opgestart
Computer heeft ongeveer 5 minuten internet , daarna valt het weer weg.
2. Ipconfig /release en daarna ipconfig /renew
Kan niet worden uitgevoerd omdat de DHCP server niet gevonden kan worden.
3. Voorgeinstalleerde windows 8 drivers verwijderd en de drivers van qualcom zelf geinstalleerd
probleem blijft bestaan
4. In de router in de DHCP tabel de betreffende computer (en de oude verwijzing naar de windows 7 machine) verwijderd, opnieuw geprobeerd een ip adress te verkrijgen
Hij duikt opnieuwd op in de router met 169.254.132.64 (kan dus geen ip adress krijgen )
(edit)
5. Alles statisch ingesteld ( ip adress, gateway en dns )
0 verbinding, kan niet eens pingen naar de router.
(einde edit)
Ik ben nu echt ten einde raad, hoop dat iemand mij kan helpen dit probleem op te lossen.
De router is een Fritzbox 7340 van XS4ALL
alvast bedankt ,
Rob
Laatst bewerkt: