windows 8 pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Suntar

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2012
Berichten
13
Een goedemiddag,



Ik heb van het weekend een zelfbouw pc gemaakt. Hiervoor heb ik windows 8 pro gekocht bij de Office Center. Later zonder dat het ergens op de verpakking stond aangegeven bleek dit een update versie te zijn. Opzich heb ik hier geen probleem mee want ik heb thuis nog een versie van windows 7 liggen. Maar deze is een 32 bit, en ik zou graag op mijn nieuwe pc een 64 bit willen hebben. Daarom heb ik toen de pc geboot met de windows 8 64 bit cd. Alles werkt maar nu bij het onderhoudscentrum staat dat ik windows 8 moet activeren, nu als ik de code invoer staat dat mijn code geldig is. Maar als ik op activeren klik. Krijg ik de volgende error:



0xC004F061



Hoe kan ik dit oplossen? Als ik windows 7 installeer kan ik alleen windows 8 32 bit gebruiken en dat is dus wat ik echt niet wil.



Bijvoorbaat bedankt.
 
Dat is niet slim. Voor een upgrade naar Windows 8 Pro 64-bit zul je een 64-bit versie van Windows XP, Vista, 7 of 8 voorgeïnstalleerd moeten hebben.

Je kunt de upgrade-code niet gebruiken om Windows 8 Pro 64-bit te activeren als je die via een omweggetje hebt geïnstalleerd. Daar trapt Microsoft niet in. Hiervoor moet je eerst een upgrade uitvoeren naar Windows 8 Pro 64-bit. Van daaruit moet je activeren.

Microsoft heeft ook nog een artikel over de foutcode geschreven: klikkerdeklik!

Mocht je nog vragen hebben, ik heb de upgrade ook geïnstalleerd via het MUO.
 
Je had het al kunnen zien aan de prijs.
Een upgrade is veel goedkoper als de Retail versie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan