Windows 8 start niet op; kan geen fabrieksherstel uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

popjessjo

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een week of twee geleden windows 8 op mn pc geïnstalleerd. Nog geen problemen gehad, tot vanmorgen. Ik had gisteren eens lopen *****n om een virtuele machine op mn pc te krijgen, en is me uiteindelijk ook gelukt. Programma's die ik heb gebruikt: Hyper-V (niet gelukt), VMWare (niet gelukt) en Oracle Virtual Machine ofzo, die lukte wel. Geen problemen, tot vanmorgen. Ik startte mn pc op en als ik dan thuiskom in de middag, staat ie braaf op me te wachten :)
Maar vandaag kwam ik thuis, en hij was nog steeds aan het laden! Hij bleef maar hangen op dat scherm met die blauwe vlag van windows met daaronder die ronddraaiende bolletjes. Uiteraard heb ik direct mn best gedaan de pc verder de afgrond in te douwen, en ging in BIOS *****n. Eigg niks veranderd omdat ik er geen bal van snapte :P
Maargoed, ik probeerde toen maar es de CD van Windows 8 erin te gooien (waarvoor ik eerst de PC open moest maken omdat er geen knopje op mijn cd-lezer zit, maargoed) en ik ging eerst maar es zo'n nieuwe functie van Windows 8 (of ik lette niet op bij 7) genaamd Pc Vernieuwen. Geen bestandsverlies stond erbij, en da's natuurlijk wel prettig. Maargoed, ik dat doen, maar waarom zou het ook werken: hij bleef vast staan op Scanning and Repairing drive (C: ): 0% complete.
Duuus ik ging maar met pijn in het hart fabrieksherstel doen, maar zelfs daar heeft ie geen zin meer in. Opvallend was dat ik bij Fabrieksherstel ineens moest kiezen welke Windows 8 ik wilde verwijderen (mss foutje door PC vernieuwen?) Ik dus maar gwn de bovenste kiezen, maar dat ding zegt ineens dat ie niet naar fabrieksstand kan brengen. Ik druk hoopvol op de tweede, zelfde resultaat. Het spijt me dat jullie op zo'n prachtige zomerdag mijn te lange verhaal naar jullie oververhitte hoofden geslingerd krijgen, maar ja, ik heb ook hulp nodig :D
Dus iemand: help?
Dikke doei, Popjessjo

Laatst bewerkt:
Ik zou toch erst uitzoeken of het een hardware fout is of een software fout. Ervoor zal ik een Linux LiveCD gebruiken, b. v. Knoppix of Ubuntu.

Indien je computer dan nog goed draait, dan zal ik naar de harde schijf kijken. Het makkelijkst is deze uit te bouwen en via een usb adapter aan een ander window pc te hangen. Dan kan je een uitgebreide schijfcontrole (met beide optie's aangevinkt uitvoeren). Ook kan je dan ook nog een virus scan laten lopen.

Ik zal niet verbast zijn indien de harde schijf niet meer zo goed is.

Hoe moet ik software gebruiken als ik niet eens kan inloggen?

DVD la openen, DVD inleggen, DVD la sluiten. Vervolgens computer opstarten vanaf DVD .... Inloggen komt pas later...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan