Windows 8 start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

frog62

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2011
Doel Windows 7 te installeren.

Situatie:
Windows 8
Lap top opstarten. Scherm blijft zwart.
Bij de F5 heb ik mogelijkheden voor te herstellen. Hij geeft aan dat hij een bestand mist. Een herstel DVD / CD heb ik niet

Via F1 kan ik in de bios komen. Daar de "boot priority" goed gezet.

W7 DVD er in hoor de DVD draaien maar niets zichtbaars gebeurt er. zoals ""Druk op de......op vanaf de DVD op te starten"

Lijkt me dat ik de C schijf moet formatteren en misschien dan W7 installeren.

Ik kan dit programma "Blancco Erasure Client" gebruiken om de C schijf leeg te maken.

Heeft iemand een suggestie ? Thanks,

Laatst bewerkt:
Hoi frog62,

Veel nieuwere laptops/pc's die voor geïnstalleerd zijn met Windows 8 hebben een ander soort BIOS, nl UEFI.
Als je daar dan toch in kan komen, moet je de bootmodus van UEFI naar LEGACY BIOS veranderen, en daarna kun je evt. het te booten apparaat selecteren.

Gelukt! Bedankt.
inmiddels W7 aan het installeren. Op de functie "Where you you want to install Windows? geeft hij aan dat op de 2 met de meeste ruimte ; windows niet kan worden geinstalleerd.

"De selected disk is of GPT partition typ style".

wat is een volgende stap die ik moet zetten? Thanks

Hoi frog62,

GPT partities zijn inherent aan een UEFI systeem, dus zal je die partities moeten formatteren in NTFS.
Tijdens de setup zou je dus die partities kunnen verwijderen, en een nieuwe partitie kunnen maken of formatteren.
Omdat je nu het bekende MBR gebruikt, zal de partitie in NTFS geformatteerd worden.

Hi Rickvi68,

Ik kon de disk niet formatteren maar na wat googlen het volgende gevonden en uitgeprobeerd. het werkt perfect!!! inder geval bedankt voor je input. zeer gewaardeerd.

At the "Where do you want to install Windows?" screen hit Shift+F10 to bring up a command prompt
.
Type "diskpart" and hit enter.
Type "list disk" and hit enter.
Type "select disk x" replacing x with the number of the disk you want to install Windows to.(Typically you will see a * under GPT for the disk you are having a problem installing to.)
Type "clean" and hit enter.
Type "exit" and hit enter.
Close the command prompt window.
Click Refresh in the "Where do you want to install Windows?" screen.
You should now be able to install windows on the disk that was GPT formatted.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan