Windows 8 upgrade als dual-boot

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Een cursiste (oudere dame) van mij heeft een nieuwe laptop gekocht met Windows 7 en een voucher voor een gratis upgrade naar Windows 8.
Omdat ze de overgang van XP naar Windows 7 al als traumatisch ervaart wil ik haar de stap naar Windows 8 nu even besparen. Omdat de upgrade voucher maar één maand geldig is was mijn gedachte om Windows 8 als dual-boot te installeren, dan kan ze tzt nog altijd overstappen.
Echter, de upgrade werkt alleen over een bestaande Windows installatie, dus moet ik in de 2e partitie eerst (tijdelijk) een ander systeem (bijvoorbeeld XP) zetten. Maar dat lukt niet omdat Windows 7 (later systeem) al op de C-partitie zit.
Ik kan ook niet eerst XP installeren en dan Windows 7 in de 2e partitie omdat bij de laptop geen installatie-CD zit (recovery partitie)
Graag advies.

Je kunt ook de upgrade "kopen" (ja gratis) en dan krijg je een ISO om te downloaden plus de bijbehorende licentiesleutel. Je hoeft hem dan niet direct te installeren, dus je kan gewoon de ISO branden op een DVD en bewaren voor wanneer de tijd juist is om over te stappen ;)

Andere oplossing is eerst een dual boot te maken van 2 x windows 7 (of 1 xp en ander 7 ofzo) en dan over de juiste de upgrade te installeren ;)

Hoi K1pje,
dank voor je snelle reactie.
Het probleem is 2-ledig: Je krijgt bij een upgrade van Windows 8 geen iso-bestand maar een exe bestand dat van alles gaat binnenhalen bij de uitvoering en dat werkt maar tot eind januari. Daarom wilde ik een dual-boot maken.
Maar het lukt me niet om in een 2e partitie naast de bestaande Windows 7 een ander systeem te krijgen (XP zegt dat er een latere versie van Windows al geïnstalleerd is).

Laatst bewerkt:
Met dat .exe bestand (upgrade assistent) kan je ook er voor kiezen om de installatie zelf uit te stellen ;) Met dat uitstellen kan je er voor kiezen om een iso op DVD/usb stick te zetten. Zie ook hier voor iets meer uitleg: tweakers

Ok dankjewel; ik had begrepen dat je dat uitstellen maar tot 31 januari 2013 kon doen.

Volgens mij dus niet. Ik kan je in ieder geval aanraden om het op zijn minst te proberen, en als het lukt zoals beschreven staat heb je dus daarna een ISO bestand + licentiesleutel. Dan kan je zelf bekijken wanneer je Windows 8 eventueel wil installeren ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan