Windows 8 upgrade op een nieuwe ssd

Status
Niet open voor verdere reacties.

philippe554

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2012
Hallo,

Ik heb afgelopen week een SSD gekocht (Vertex 4 128 GB) en een tijdje terug op de Microsoft site Windows 8 pro upgrade gekocht.

Gister heb ik de SSD in mijn laptop ingebouwd en Windows 8 geïnstalleerd, ging allemaal perfect.

Toen hij helemaal klaar was kwam hij met de melding dat het geen upgrade was maar een nieuwe installatie en daarom kan hij niet activeren.
(Ik had hem daarvoor wel al een keer op mijn oude harde schijf geïnstalleerd)

Maar ik wil toch een schone installatie.

Ik heb vandaag al veel opgezocht en uitgeprobeerd met Windows systeemimage, maar hij blijft de melding geven bij terugzetten op de SSD dat er niet genoeg ruimte beschikbaar is. (Image is maar 40 GB). En daarna was het plan dan om te upgraden.

Dat werkt dus niet, dus nu heb ik een nieuw idee:

Ik wil Paragon Migrate OS to SSD kopen, dan windows 7 overzetten, dan upgraden.

Gaat dit plan werken, of heeft iemand een beter idee (gratis) (ik kan 2 schijven aansluiten met een case)

Alvast bedankt!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt de verkeerde versie van Windows 8 gekocht. Als je een volledige/nieuwe installatie wilt uitvoeren, moet je niet de upgrade versie gebruiken.

Je zult dus eerst weer een oude windows op de betreffende schijf installeren, waarna je deze kunt upgraden.

2 x installeren en pas bij de tweede keer de key ingeven schijnt nog steeds te werken zoals met de W7 upgrade versies.

2 x installeren en pas bij de tweede keer de key ingeven schijnt nog steeds te werken zoals met de W7 upgrade versies.

Hoe werkt dit dan precies? Je moet toch al verplicht een key opgeven, voordat je Windows kunt gaan installeren?

Dacht dat je ervoor iets moest kiezen dat je zonder key wil installeren, heb het niet meer in m'n "geheugen" zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan