Windows 8 verwijderen van nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

peerke1947

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2011
Ik heb een hagelnieuwe PC gekocht met daarop voorgeinstalleerd Windows 8
Nu wil ik win 8 verwijderen en gewoon lekker terug naar Windows 7
Echter de PC wil niet booten vanaf CD/DVD met daarop windows 7 ook niet als ik een bootable USB stick gebruik
Ik heb het complete BIOS ddorgezocht naar een reden maar kan niets ontdekken
Ik heb ook diverse wijzigingen in de Bootvolgorde geprobeert maar niet mag baten

Als Win 8 draait werkt trouwens de CD/DVD en ook de USB stick perfect, maar het lijkt erop dat als de machine ruikt dat je naar Windows 7 wilt hij de kop in de wind gooit en denkt no way Je hebt windows 8 en het blijft Windows 8 en dat is nou juist wat ik niet wel..

Hopelijk kan hiet iemand me helpen

Mvgr Peter:confused:

- Je zal toch een boot menuutje te voorschijn moeten krijgen wanneer je tijdens het opstarten van de pc op 1 van de F toetsen tapt of DEL
- of je bootprioriteit staat niet goed in je BIOS.

Groeten Marcel

Ik kan inderdaad met F8 een bootmenu naar voren halen en daarin zie ik wel de USB stick helaas niet de CD/DVD maar als ik dan zeg boot maar lekker van USB stick dan start hij gewoon windows 8 weer op vandaar dat ik een beetje moedeloos wordt.

Heb je in je BIOS de mogelijkheid om ergens een instelling op PATA ipv SATA te zetten of zoiets ?
Volgens mij heb jij een SATA DVD/CD speler en die detecteert ie pas als Windows is opgestart.

Volgens mij kun je dat in je BIOS veranderen waardoor ie hem wel detecteert ik weet alleen niet precies waar.
Even zoeken dus in je BIOS

Groeten Marcel

Ik ga zoeken dank je wel voor de tip !!!!!!!:thumb:

Maar blijft het gegeven dat hij ook niet van USb wil starten en die is echt bootable
Nu heb ik ook om te onderzoeken wat de reden is een Win8 versie van een forum gehaald en deze wil dus wel booten !!!!! vanaf USB

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat klopt maar misschien is je stick niet FAT32 geformateerd maar NTFS ?

Groeten Marcel

Dank je wel Marcel
Ik ga met deze info eens lekker aan de knutsel

Met vriendelijke Groet

Peter:thumb::thumb:

Onderstaand is eigenlijk hetzelfde als hetgeen ik omschreef in post#4 maar dan anders geformuleerd.

Een andere optie is in je BIOS het gedrag van de CD/DVD omzetten van AHCI (IOD heet dat) naar IDE.
De controller gedraagt zich dan als een IDE ipv SATA, dan ziet het BIOS de CD/DVD speler misschien wel.
Maar of dat kan in de BIOS van jouw pc durf ik niet te zeggen.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Hey Marcel

Problem solved !!!!!!!!!!!

Na mijn BIOS nog eens goed bestudeerd te hebben kwam ik er achter dat ik mijn bios de mogelijkheid heb de PC zodanig in te stellen dat hij alleen Windows 8 accepteerd en als 2e optie windows 7 en andere operating systems..

De oplossing was dus heel simpel vinkje zetten bij de gewenste keuze en klaar is Clara.

Bedankt voor je suggesties en Tips!!

Met vriendelijke groet
Peter:thumb:

En deze thread mag nu vanzelfsprekend gesloten worden.

Topics worden niet gesloten, je mag 'm zelf op opgelost zetten.
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).

Oké Ga ik doen dank je wel voor de Tip

Groeten uit de mooi:Dste stad aan de ijssel

Mooi voor je dat het is opgelost.
Succes verder.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan