windows 8 vraagjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0188

Banned
Lid geworden
23 dec 2012
hallo menssen daar zijn we weer met een nieuwe pc met windows 8.
het valt niet mee als je van xp afkomt,nu het volgende ik had een gmail adres en een @home.nl adres[hoe zet ik die op w 8]?

en de volgende vraag is moet ik een microsoft account aanmaken ja of nee,en zijn mijn gegevens dan voor iedereen zichtbaar?

ik wacht op de experts:thumb:

Hoi Alpine,

Als je die mails ingesteld had in Outlook Express dan kan dat ook in Windows 8 maar dan in de vernieuwde editie genaamd "Live Mail" Deze installeer je door de "Live Essentials 2012" te installeren. Als je alleen "Live Mail" wil installeren dan moet je in het eerste installatiescherm voor "Ik wil zelf de programma's kiezen" (de tweede optie) en dan daar alles uitvinken op "Mail" na.

Voor wat betreft de microsoft account. De gegevens zullen niet voor iedereen over het internet zichtbaar zijn.

oke dank je voor de snelle reactie ,ik wil dat @home en gmail adres behouden,maar er word om een microsoft account gevraagd.
kan ik live mail dan gebruiken voor beide?

In Live mail kun je meerdere accounts installeren dus daar kun je jouw @home en gmail-adres in zetten. De Microsoft account zal vooral gebruikt worden om in de "App-store" van Windows te komen. De mails van het Microsoft-account komen in een ander Mail-applicatie specifiek voor dit account.

oke had hem gedownload maar zie het niet meer,en als ik in win 8 e-mail aanklik krijg ik steeds de melding [voeg u microsoft-account toe]

snap er niks van wat een gedoe.

nog een vraagje ik heb mijn afbeeldingen naar de usb stick gecopieerd,hoe zet ik ze naar mijn afbeeldingen in windows 8.
en hoe zet ik de favorieten die op xp staan naar windows 8 pc.

ik tik via de laptop naar jullie site......ik hoor het wel :(

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo even een reactie ,de gmail heb ik nu want heb de google startpagina en kan het boven in de balk openen.
de xp outlook nog niet als ik in win 8 op berichten druk krijg ik steeds voeg u microsoft-account toe,is dat te maken dat ik op berichten vlak druk ik mijn outlook email heb?

de foto"s lukt ook wel en de favorieten heb ik er handmatig ingezet.

nog een paar vraagjes:

heb ik eenvirusscaner nodig of is die ingebouwd in windows 8
en is cc cleaner ook nuttig in windows 8,en de malware bytes?

Laatst bewerkt:
Voor wat betreft het verzenden van email via outlook, zal je de standaardapplicatie voor het verzenden van mail moet en aanpassen, als de stappen op deze pagina volgt dan zal het moeten lukken.

In Windows 8 zit een virusscanner van Microsoft zelf (genaamd "Windows Defender"). Je ziet voor dit programma helaas geen statuspictogram. En ccleaner is altijd nuttig en is gewoon onder Windows 8 te gebruiken. Verder kan het nooit kwaad om Malwarebytes één keer in de zoveel tijd te laten draaien.

oke dank u kan ik even verder wat een gedoe snap er de ballen niet van vergeleken xp,kan amper een pagina afsluiten en heb het liefste een taalbalk boven in ivm favorieten tja.......

lukt me niet stap 1 en als ik via het bblad op email vak druk vraagt hij de microsoft-account

Laatst bewerkt:
Mijn excuus, ik had er bij moeten zetten dat je de stappen na "Standaardprogramma's instellen" moet volgen. Het eerste is voor wat anders. Ik vind zelf de interface van Windows 8 ook niet echt lekekr werken. Als je weer een startmenu wilt zoals in xp dan kun je een programma zoals "classic shell" installeren.

is niet erg ben al blij dat ik geholpen word ga het even proberen;)

snap van de hele zooi niks,ik moet gewoon een startpagina hebben met teminste een menubalk waar favorieten in zit had ik het maar geweten word er nu al hyper van pfffffffffffffffffffffffffffffffffffff ,had google/ig was op zich gioed maar lukt ook al niet .
als je iets onder de knie hebt veranderen ze weer wat een gedoe:mad:

en via de windows toets op toetsenbord heb ik ook geen startscherm meer?

heb het een beetje voor elkaar door classic shell te downloaden alleen nog een probleem als ik 1 pagina open en dan een andere wil openen verdwijnd de 1e?

Laatst bewerkt:
Hoi Alpine,

Wat bedoel je met 1 pagina verdwijnt bij het openen van een andere. Bedoel je in Classic shell. Als je bedoelt dat als op een menu-item staat maar te snel met de muis naar rechts gaat voordat het tweede menu verschijnt.
Je kunt dan de "Menu delay"-waarde aanpassen in de "General Behavior tab" bij de instellingen. Hierdoor zal het tweede menu sneller verschijnen waardoor het eerste menu niet meer verdwijnt.

Mocht je er niet uit komen dan lees ik het wel.

hallo dank je voor de reactie,ik bedoel normaal bij mijn vorige pc kon ik 4 of 5 vensters open laten staan en over zappen zeg maar.
als ik het nu doe een openen en dan met het - tekentje rechts boven naar beneden zet en weer met ie naar mijn favorieten ga en een volgende aanvink is de 1e site weg en word vervangen door de andere ?

Oké dat is dus in internet explorer, om de werking van tabs te veranderen kun je naar internetopties gaan, naar tabblad algemeen gaan en dan onder de tab-sectie op instellingen klikken. Dan kun je daar selecteren wat je wilt doen bij het openen van nieuwe links.

het is de startpagina van google waar ik dan in de favorieten een site kies en die naar onder zet en dan weer naar de startpagina een andere kies ,dus meerdere open wil laten staan en dat lukt niet.
als ik er een onder heb staan en druk weer op de ie icoon om naar [mijn favorieten] te gaan om een andere site te openen dan kom ik op de 1e die ik onder heb gezet,en word die vervangen zeg maar.

ben dan in extra/internetopties/algemeen/tabbladen
wat moet ik aan of uit vinken?

hallo even een aanvulling het is zover gelukt maar op een andere manier denk ik.
ik ga nu na het ie icoon onder aan de balk tik met rechts dan ie daarna na mijn favorieten en kan er zo een partij open laten staan.
als ik dan 1x op de ie klik kan ik kiezen uit de pagina"s dus dat is prima .het komt vast goed een keer ben al goed op weg voor een leek.

heb nog 2 vraagjes en dan is het even voorbij hoop ik[en jullie]

als ik een snelkopeling wil toevoegen aan mijn bureaublad krijg ik de melding [kan niet worden gemaakt ,controleer of de schijf vol is]

en de volgende vraag is: met het opstarten kreeg ik een regcure pro site,is dat standaard voor windows 8 of kan ik dat verwijderen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan