Windows 8 werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

david5623

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2013
Berichten
6
Hallo allemaal,

Ik draai al een tijdje windows 8 op mijn pc. Dit heeft het altijd goed gedaan!
Maar uit het niets is mijn pc ermee gestopt. Als ik hem nu opstart dan gaat hij gelijk naar systeemherstel van windows. Hier kan ik niet uit en moet wachten tot dat klaar is. Helaas gebeurt er in dit scherm niets. Het vreemde is dat ik heeeeel soms wel gewoon op de computer kan. Dan doet hij het ook gewoon goed, maar als ik hem dan weer uitzet krijg ik hem niet meer aan.
Ik heb toen gekeken naar de temperaturen van mijn processor, maar die kwamen ook niet boven de 40 uit..

Wanneer ik mijn computer dan opnieuw opstart krijg ik soms (dus niet altijd) de volgende melding:

http://img837.imageshack.us/img837/5828/xu62.jpg

Ik heb geprobeerd om de windows 8 installatie disk erin te doen. Helaas blijft deze ook hangen bij de installatie of systeemherstel

Wat kan ik nu het beste proberen? In mijn ogen kan ik niet echt veel meer doen.

EDIT: Het gaat trouwens om een zelf samengestelde pc met de volgende onderdelen:

ASUS P5Q PRO - Moederbord - ATX - iP45 - LGA775 Socket - UDMA133, Serial ATA-300 (RAID) - Gigabit Ethernet - FireWire - High
Samsung SH-S223B - Schijfstation - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - 22x/22x/12x - Serial ATA - intern - 5.25" - zwart
Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ - Vaste schijf - 1 TB - intern - 3.5" - SATA-300 - 7200 tpm -buffer: 32 MB
CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.3/ EPS12V 2.91 - 115/230 Volt wisselstroom V - 620 Watt
Processor - 1 x Intel Core 2 Quad Q9550 / 2.83 GHz ( 1333 MHz ) - LGA775 Socket - L2 12 MB ( 2 x 6MB (6MB per dual-core) ) - doo
MSI N285GTX SuperPipe OC - Grafische adapter - GF GTX 285 - PCI Express 2.0 x16 - 1 GB GDDR3 - Digitale Visuele Interface (DVI)
Scythe Mugen 2 - Koeler voor processor - ( Socket 1366, Socket 775, Socket 754, Socket 939, Socket 940, Socket AM2, Socket
Cooler Master Elite 334 - Midtowermodel - ATX - geen voeding ( ATX / PS/2 ) - zwart - USB/Audio
Cooler Master Silent Fan 120 SI1 - Ventilatorhuis - 120 mm - zwart

Groet,
David
 
Laatst bewerkt:
Ik vrees dat de harde schijf niet meer zo goed is. Ik zal een ander harde schijf inzetten en Windows opnieuw installeren. Indien dat wel werkt, dan kan je je gegevens van de oude schijf naar de nieuwe schijf kopieëren.
 
Heel erg bedankt voor je reactie!!
Het zou inderdaad goed kunnen dat mijn harde schijf kapot is, maar dan vind ik het wel gek dat hij het nog af en toe perfect doet..
Ik zal morgen eens rondvragen of iemand nog een andere HDD heeft.
 
Ik vind het een beetje voorbarig ervan uit te gaan dat het iets met de harddisk te maken heeft, want de kans is hier groter dat het een probleem is met een driver, die crasht door kapot intern geheugen, vanwege de c0000005 status access violation subcode die ook in de schermafdruk staat.

Ik citeer even wat uit deze link (vergelijkbare zaken te vinden in andere links):
0x1000001E KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED is a common bug check (BSOD) that occurs on Windows systems (Windows XP, Windows Server 2003, Windows Vista, Windows Server 2008, Windows 7, Windows Server 2008 R2, and Windows 8). Similar to 0x8E KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED, this error indicates that an error occurred in privileged mode (kernel mode) without any associated code to handle the error. Like 8E, there are a couple of variations, some that are due to other drivers (caused by memory corruption, often with a sub-status of 0xc0000005 STATUS_ACCESS_VIOLATION), and those that are due to the drivers in which they are detected.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Klopt het dat jullie meer geneigd zijn om aan een hardware probleem te denken, dan aan een software probleem?
 
Ik denk aan een intern geheugen probleem.

Tijs.
 
Jullie zijn geweldig! Ik heb 2 van de 4 geheugenbalkjes eruit gehaald en nu doet hij het weer!!!!
Heel veeel dank
 
Graag gedaan. Wil je nog even de vraag als opgelost aangeven?

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan